Ligthart niet van start tijdens WK baan

• Ottie

PERSBERICHT

Ligthart niet van start tijdens WK baan

Manchester, 26 maart 2008 – Tijdens de gezondheidscontroles van de UCI, voorafgaand aan de wereldkampioenschappen baan in Manchester zijn bij Pim Ligthart afwijkende bloedwaarden gevonden. Ligthart heeft in de afgelopen week zijn trainingen door ziekte af en toe moeten onderbreken, maar leek op tijd fit te zijn voor het WK.

De UCI-reglementen schrijven in dit geval voor Ligthart niet van start te laten gaan vanwege een verhoogd gezondheidsrisico. Verder onderzoek naar de reden van deze afwijkende bloedwaarden van Ligthart vindt de komende weken plaats.

bron: persbericht KNWU

• Dave

Zeker jammer zo'n talent had voor vuurwerk kunnen zorgen.

• joske

Let wel:

GEEN verhoogde hematocrietwaarde!!!

Dat zat nog omstreeks 43.

Dus verder niets aan de hand.

• Duif

Ook in het Groene Hart stapte hij af (volgens mij was hij niet fit)

• rosanne

Ja en daarom snap je toch ook niet waarom hij zo wie zo gestart is in het Groene Hart als je een paar dagen ziek bent geweest. Snap zo wie zo zijn ploeg niet en ook de Bondscoach niet. Je moet zo'n jongen ook een keer in bescherming nemen hij rijdt op dit moment alles wat er maar gereden kan worden en op een gegeven moment gaat het een keer fout en dat is nu. Heel jammer voor hem.

Kijk ook maar naar Jens nu wordt er weer als argument aangevoerd dat hij op gebrand zou zijn omdat hij het Groene Hart zou hebben gereden. Maar ja hij is toch oud en wijs genoeg om in dit weer niet te starten als je weet dat je in de week erna op het WK moet presteren. Slechte zaak hoor. Nu hebben ze 2 coaches en kan de Bondscoach zich bezig houden met het duurvermogen en dan blijkt dat ze gewoon stil zijn blijven staan. Jammer hoor

• bobie

Afentoe zijn jonge jongens ook niet aftremmen!!! (denk alle topsporters) Het leek denk ik een klein griepje wat iedereen wel is een dagje heeft in de winter.

Zijn genoeg jonge jongens die in de fout gaan om teveel te doen. Alleen bij Pim heeft het nu iets meer aandacht gekregen omdat het op een wk gebeurd.

Wie zegt dat Jens is opgebrand. Die staat er denk ik wel morgen. Hij reed op dit wk achtervolging dezelfde tijd als hij 2 jaar geleden reed op het wk waar hij 2de werd. Hij kan nog een heel stuk verbeteren denk dat hij dezelfde tijd kan rijden als jenning. Is net herstellende van een enkelblessure die hij had opgelopen in 6daagse van Berlijn. Waardoor hij ruim 2 weken stil heeft moeten zitten en geen WB kopenhagen heeft kunnen rijden.

Jens is volgens mijn in stille kracht in de ploegenachtervolging. Je hoort nooit dat hij de beste is maar hij zit er wel al in vanaf 1999. Dat zijn de beste ploegenachtervolgers.

Volgens mijn zijn de sprinters achteruit gegaan met hun 200 meter tijden. Theo reed vorig jaar nog 2x onder de 10 sec. en Tim veldt heeft zich geeneens geplaatst voor de laatste 16.