Tom Boonen droomt luidop van olympische piste

• Ganeev

(Wat mij betreft een tamelijk vreemd bericht. Ik zal niet ontkennen dat Boonen er het fysieke talent voor heeft, maar uhm… de enige baanwedstrijd die ik van hem herinner toonde aan, dat hij nog heeeel wat zal moeten bijleren: In een achtervolging, twee jaar geleden tegen Marc Wauters, scoorde hij een tijd die door menige dame en junior geklopt zou worden.

Dus waar hijzelf het idee vandaan haalt dat hij een nog veel ingewikkelder discipline als de ploegenachtervolging er ff snel tussendoor zou kunnen doen, is voor mij een raadsel.

Al is het idee natuurlijk niet nieuw: Cipo opperde in het verleden ook meermaals het plan om individueel of met zijn trein de Olympische achtervolging te rijden. Dat leek mij heel wat realistischer, gezien de baanervaring van hemzelf & o.a. Lombardi.)

Tom Boonen droomt luidop van olympische piste

Wielrenner Tom Boonen zou tijdens de Olympische Spelen in Peking graag deelnemen aan de ploegenachtervolging op de piste, meldt de krant La Dernière Heure. Maar die wens lijkt weinig haalbaar.

Boonen wil een ploeg vormen met zijn ploegmaats Gert Steegmans, Sébastien Rosseler en Wouter Weylandt. “Als we er alle vier voor gaan, ben ik er zeker van dat we in Peking kunnen stunten. Daar twijfel ik geen seconde aan”, aldus de ex-wereldkampioen op de weg. “Het enige nadeel is, dat we slechts drie weken de tijd zullen hebben om ons voor te bereiden. Voor de maand augustus hebben we immers andere dingen aan ons hoofd”, aldus de 27-jarige renner. “Steegmans, Rosseler en ikzelf zijn de drie meest explosieve renners van België, Europa en misschien zelfs ver daarbuiten.”

Michel Vaarten, de bondscoach van de Belgische pistiers, zegt in La Dernière Heure dat hij zo snel mogelijk contact gaat zoeken met de vier om de haalbaarheid van het project te bespreken. “De ploegenachtervolging is een zeer technisch nummer. Aleen maar hard op de pedalen stampen volstaat niet. Je moet op elkaar ingespeeld zijn, want het is vaak millimeterwerk. Maar als dergelijke renners interesse tonen, mag je daar niet doof voor blijven natuurlijk”.

Als de vier er al in slagen het technisch aspect van de ploegenachtervolging onder de knie te krijgen, dan is het nog maar de vraag of ze mogen deelnemen aan de Spelen. België moet zich tenslotte plaatsen voor het nummer. In Peking komen 10 landen aan de start: China, de wereldkampioen (die in maart zal bekend zijn) en de andere 8 landen die het hoogst staan gerangschikt in de Wereldbeker. Aangezien Boonen en zijn ploegmaats voorrang geven aan het wegseizoen, zullen andere landgenoten de kwalificatie moeten afdwingen tijdens de WB-proeven én vervolgens hun plaats moeten afstaan aan de vier renners van Quick-Step. Op papier een vrij onwaarschijnlijk scenario.

bron: De Standaard

• Timoner

Tom Boonen droomt luidop van olympische piste !!

Droom dan maar gewoon rustig VERDER ……………….