Slippens out

• sacre coeur

Robert Slippens uitgevallen

Teveel last van zijn blessure.

Vrijdag kan hij toch weer meedoen.

Resultaat:

1 ronde verlies door het opgeven.

• ect

ik betwijfel of slippens vrijdag terugkomt. jammer dat t zo snel was dat die op moest geven. zag hem in de koppelkoers al na 20min moeilijker kijken en een paar keer de beurt overslaan. misschien is de beslissing om toch te rijden te veel op emoties gebaseerd geweest en had die toch meer naar ze lichaam moeten luisteren, want een half uurtje op de roller vind ik niet zo'n goede test. heel sneu allemaal voor danny stam.

• Javelin

Tenzij er zich een wonder voordoet, is deze zesdaagse voorbij voor Robert. De dokter schrijft hem nu rust voor. ACHTERAF gezien misschien niet zo slim om te starten, maar dezelfde dokter achtte hem gisteren geschikt om wel te starten.

Inderdaad sneu voor Danny, maar het is ook sneu voor Robert. Samen begonnen ze aan de onmogelijke taak om in Nederland weer één zesdaagse op de kalender te krijgen. Momenteel zijn er drie, bijna vier en als alle plannen doorgaan…………..

Herhaaldelijk hebben Robert en Danny al bewezen, dat het niet verkeerd is om een avond, of een paar avonden de TV te laten wat hij is, en te gaan kijken naar èchte sport.

Juist nu de publieke belangstelling aantrekt, in Ahoy moet zelfs de tweede ring aan beide zijden open, lopen deze sporters pur sang tegen het ongeluk aan.

Voor de zesdaagse zelf is het maar gedeeltelijk van belang. In veel zesdaagsen staan twee koppels aan de start die kans maken op de eindoverwinning, drie koppels die werkelijk kans maken is gewoonlijk een luxe. In Rotterdam waren er vantevoren VIER koppels die zouden kunnen winnen. Naast Slippens/Stam, ook Keisse/Bartko (de winnaars van vorig jaar), Risi/Marvulli (de wereldkampioenen) ook nog Schep/Zabel (een zo groot talent, dat hij het zelf niet in de gaten heeft, gekoppeld aan misschien wel de veelzijdigste wielrenner ooit)

Nog steeds staat hier het sterkste deelnemersveld van dit seizoen, met zelfs op de reservebank 71 kilo explosieve vechtlust (Danny Stam).

• ect

laten we dat inderdaad niet vergeten dat deze 2 giganten het zesdaagse wielrennen weer op de kaart hebben gezet in nederland. tuurlijk zijn jongens als bos en mulder en t afscheid van van moorsel ook niet onbelangrijk geweest maar zonder deze 2 was rotterdam er nooit aan begonnen. ik denk dat als slippens hiervan hersteld is ze gewoon nog een aantal jaren kunnen vlammen.

over rotterdam gesproken verwacht ik nog wel wat van beikirch/lampater .

na amsterdam had ik iets meer van mouris/terpstra verwacht, die verloren daar de eerste avond wat ronden (volgens sommige áfgesproken') maar daarna waren ze een van de betere koppels. jammer dat ze nu al op 2 ronden staan.

• Ottie

Rotterdam, 4 januari 2008

SLIPPENS STAAKT STRIJD IN ZESDAAGSE

Noord-Hollander door pech achtervolgd

Robert Slippens komt niet meer in actie tijdens de Rabobank Zesdaagse van Rotterdam. Met een pijnlijk zitvlak ging de Noord-Hollander gisteren nog wel van start, maar na de koppelkoers moest hij noodgedwongen afhaken. Onderzoek in het Diakonessenhuis in Utrecht gaf vanmorgen definitief uitsluitsel. De ernstige kneuzingen aan het zitbeen zijn volgens de arts van dien aard dat Slippens de strijd in Ahoy moet staken. “Dat is balen natuurlijk, ik dacht dat ik nu toch wel genoeg tegenslagen had gehad de afgelopen tijd. Rotterdam is echt mijn favoriete Zesdaagse en dan doet het dubbel zeer om nu alsnog af te moeten haken. Om goed te herstellen laat ik volgende week ook Bremen aan me voorbijgaan”, aldus een zwaar teleurgestelde Slippens.

Ook Andreas Beikirch heeft opgegeven in Rotterdam. De 37-jarige Duitser had al langer last van een sluimerende knieblessure. Beikirch: “Met het oog op de komende Duitse Zesdaagsen die voor mij natuurlijk extra belangrijk zijn, heb ik besloten om mijn knie even rust te geven.”

Danny Stam zal vanaf vanavond een nieuw koppel vormen met Leif Lampater. De 27-jarige Duitser werd deze winter aan de zijde van Erik Zabel tweede in de Zesdaagsen van München en Dortmund. Stam/Lampater komen in het klassement op de 5e plaats, op 2 rondes met 31 punten.

Afdeling Communicatie Ahoy Rotterdam