ZES titels VINGERLING

• Timer

De grote uitblinker van het NK in Alkmaar: Michael Vingerling uit Rockanje. Met zes nationale baantitels bij de junioren. UItzonderlijk: zowel achtervolgings als sprintkampioen. De kast is meteen vol met zes roodwitblauwe truien. En dan is Michael ook nog wegkampioen! Succes in Belgie bij Avia.

• Bartje

Zes gouden plakken voor Michael Vingerling

zondag 30 december 2007

Tijdens de nationale baankampioenschappen in Alkmaar heeft Michael Vingerling voor een unieke prestatie gezorgd door op zes onderdelen de nationale titel voor zich op te eisen. Op de puntenkoers, achtervolging (+baanrecord), 1km tijdrit, scratch, sprint én koppelkoers met Nick Stöpler mocht de renner uit Rockanje de rood wit blauwe trui én de gouden medaille in ontvangst nemen. Volgens ingewijden is het nooit eerder voor gekomen dat één renner tijdens nationale baankampioenschappen zes titels wist te behalen.

bron: www.wielerland.nl

• 1vandevele

Vingerling zit iedereen dwars

Met maar liefst zes juniorentitels was Michael Vingerling de grote winnaar van het Nationaal Kampioenschappen baan in Alkmaar. De Zuid-Hollander zette een unieke prestatie neer door alle onderdelen van sprint tot achtervolging naar zijn hand te zetten.

Met de slokop in hun categorie viel er voor de Noord-Hollanders enkel nog zilver te behalen. Amstelvener Yorick Bos reed naar het zilver in de sprint, nadat hij in de belle het onderspit had moeten delven. Zaankanter Yoeri Havik werd tweemaal tweede. Zowel op de achtervolging als de puntenkoers bleek Vingerling net een maatje de groot. Mike Bond greep het zilver op de kilometer, terwijl de achtervolging een bronzen plak opleverde. Hoofddorper Barry Markus ging op de scratch als runner-up de boeken in, terwijl Christian Kos het brons op de kilometer kreeg omgehangen.

bron: westfrisia.nl

• sacre coeur

Ja, uniek 6 titels, maar vroeger waren er minder onderdelen.

Van Bon won er destijds vier, Knaven had er meen ik een keer drie totaal.

Er werden geen koppelkoers en scratch verreden bij de junioren.

• alonso

was tentijden van keetie Hage ook

Michael gefeliciteerd niet slecht van de 9 juniorentitels die er te verdelen zijn er 7 winnen

• 1vandevele

@sacre coer

1989

1km Knaven

sprint Van Bon

achtervolging Knaven

Klassement Van Bon

Afvalwedstrijd Knaven

1990

Van Bon:

achtervolging

sprint

puntenkoers

afvalwedstrijd

• alonso

Ik loop al een tijdje mee, maar afvalwedstrijden zijn nooit een kampioenschap geweest, wel onderdeel van een omnium.

Verder is na mijn weten John den Braber in 1989 of 1990 kampioen sprint en km geweest

• 1vandevele

ik kon het me ook niet direkt 1 2 3 herinneren (de leeftijd waarschijnlijk)

Bron: wielerjaarboeken 1988-1989 en 1989-1990

• sacre coeur

Aldo Klomp werd nk afvalwedstrijd

• Jaap

Den Braber won in 1988 als junior driemaal goud. Sprint, km en puntenkoers. Toen waren er nog vier kampioenschappen.

Jaap