Stroetinga heeft 15 december het baanrecord verscherpt!. Kan iemand mij vertellen wat de tijd was welke Wim gereden heeft in de 2e omloop?
9.906?
Maar wat zegt dat: niets!
De lengte van de baan kon niet precies worden opgegeven.
De een zei 190 - de ander 180 m.
Dat maakt nogal een verschil.
Bovendien een lelijke knik in de baan vlak voor de finish.
Dat scheelt in tijd.
Na de bochten lastig aflossen bij de koppeltijdrit, kort moment, want je zit direct in de volgende bocht.
De zag de renners zwiepen om op de zwarte lijn terug te komen bij de tijdrit als ze de eerste bocht op volle snelheid hadden genomen.
Dwarsribbels op de baan en een luik dat makkelijk open ging.
Wat viet verder op:
uitstekende pen van ijzer 20m voorbij de streep.
De bruug, direct tegen de baan aan gebouwd, weliswaar met netten, maar geen ruimte tussen balustrade en ijzeren palen.
Ik moest nog wel even aan Galvez denken….
Mag natuurlijk allemaal niet gezegd worden, maar het viel wel op.
Hey Joske,.
dit is niet de tijd die ik bedoel, was overigens 9 06 09…later heeft Wim een poging gedaan om de snelste tijd van de vliegende start/tijdrit te verbeteren samen met Hester? van Lowik?
we hebben een discussie punt gemaakt omdat Wim later volgens mij in de 8 sec. reed? wie kan me verder helpen?
Die knik in de baan zit er omdat het een verkorte versie van de Bremer piste is. De organisatie gaat het volgend jaar iets meer opbuigen zodat de aansluiting vlekkeloos is. Maar je moet het ook niet overdrijven, dat kleine knikje. De renners roemden de baan en Risi en Marvulli hebben aangegeven ook volgend jaar weer te willen komen. En dat zegt toch ook wel iets.
Jullie moeten kritiek niet verwarren met, per defenitie negatief zijn.
Ik merk als er hier iets aangedragen wordt wat niet in het straatje van de noorderlingen past gelijk wordt gedaan alsof alles afgekraakt wordt.
Ik vind veiligheid erg belangrijk, dat liet vroeger al te wensen over, en laten we daar gewoon op letten. En blij zijn met mensen die er wat van zeggen.
En insider, het was de baan van zurich die was ingekort. Gebouwd door mensen uit Bremen.
Dat de baan was ingekort is duidelijk.
Het is niet eens kritiek, meer een opmerking dat dat lastig is voor de renners in een tijdrit.
Je zag aan de lijn van hun rug het opwaartse knikje. Dat scheelt honderdsten en de organisatie heeft dat kennelijk toch ook serieusd genomen, gezien de reactie voor volgend jaar.
Trouwens, een anticiperende organisatie is altijd goed: staat open en dat komen we helaas weinig tegen.
We overdrijven niets, constateren slechts.
Heeft niets met zuurpruimen te maken, maar gewoon om je heen kijken. Veiligheid is nu eenmaal een punt waar we altijd automatisch opletten, bij elke wedstrijd.
Teveel ervaringen gehad om dat niet automatisch te doen.
Dat is in het belang van de organisatie en zeker de renners.
Als er niets gebeurt, zegt niemand wat, maar je kunt vervelende toestanden beter voor zijn.
Natuurlijk ook leuke dingen:
Verlichting van de baan goed gedaan, volgende keer een meelopende spot met de tijdrit, maakt het nog mooier.
Of het nu de noordelijke renners zijn die goed rijden of niet, maakt mij niet uit. Als er maar gereden wordt.
Mooi middenterrein met gezellig aangeklede tafels ipv opgesloten in boxen. Laten zo!!
Mooie derny's gezien als materiaal. Hou die mannen er maar in.
Volgende keer de cabines in fraaie kleuren en natuurlijk sponsors er op!!
Voor de rest: de en het rennersveld: gewoon lekker strijd en dat is ergens anders ook wel eens minder geweest.
Leon wel gesproken, maar niets gekregen. Moest dat dan?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?