stand 6daagse van het noorden na de eerste dag

• Ed

Ik heb het ook gezien op TV Drente en daar zeiden ze echt 300 tot 400 bezoekers en daarbij kwamen nog ongeveer 500 VIPS. Voor een maandag waren ze heel tevreden.

• de Boevere

Zelfs in Gent gaat de vlag uit bij 300 bezoekers op maandag :)

• Ottie

mag het ook dinsdag zijn, want op maandag werd er nog niet gereden :-)

Vandaag was het nog net niet barstensvol, maar de verwachtingen zijn dat morgen en zondag toch een uitverkocht huis zal worden misschien, vanavond was het stampje vol in ieder geval en zat de stemming er weer prima in!

• Timoner

Wat mij ook nog opvalt in deze 6-daagse :

De topgangmakers (Walrave, Zijlaard, Dûrst enz) zijn thuisgelaten wegens waarschijnlijk te duur.

Maar terwijl er in Nederland een 15 a 20-tal gangmakers zijn met voldoende baanervaring rijden er hiervan in Zuidlaren alleen maar Jacco Ruys en Gerrit Möhlmann, aangevuld met de Belgen Raymond Persijn en Andre De Raedt en de Franse gangmakers Marc Pacheco en Alain Gaudillat.

De 2 Belgische gangmakers rijden zelfs niet eens in de 6-daagsen van Gent en Hasselt mee en geen van allen rijd mee in een andere zesdaagse.

• Ergi

Dat gangmaken moet je niet overschatten. Een beetje op zo'n brommer tuffen. Zelfingenomen figuren zijn het, die jij noemt. Goed dat ze er niet bij zijn. Sterker, deze mensen moet je weren uit de sport. Het geld kan wel een betere bestemming krijgen! Alsof het publiek voor die vetzakken komt zeg….

• Joop

Ik zou het eerder niet onderschatten, een goede renner wint nooit met een mindere gangmaker en andersom ook niet! Ik denk dat de renners ook liever achter Walrave of Zijlaard rijden dan achter Mohlmann of een dergelijke gangmaker!

• gangmaker

Alsof het publiek voor die vetzakken komt zeg…. !!

Dat kan je dan alvast van bv. Bruno Walrave toch lettelijk al niet zeggen !!, en deze gaat al 50 jaar mee en is nog steeds een topper waar iederéén achterop wil !!

Dat gangmaken moet je niet overschatten. Een beetje op zo'n brommer tuffen. !!

Blijkt gewoon dat je er niet van kent, want dan zou IEDEREEN het kunnen, als het maar wat rondrijden is, terwijl sommigen al 20, 30 jaar gangmaker zijn maar nooit een topgangmaker kunnen of zullen worden.

Zelfingenomen figuren zijn het !!,

Sommige misschien, maar ik ken er persoonlijk vele gangmakers en de meeste zijn vriendelijke en behulpzame personen, meestal bereid voor een praatje, dat zogenaamd stoer zijn is enkel de schijn.

Sterker, deze mensen moet je weren uit de sport !!

En waarom moet je die mensen weren ??, in sommige landen is het Derny rijden (op de baan en op de weg) en Stayeren nog één van de weinige baandisiplines welke nog toeschouwers naar de wielerbaan brengt.

En niet alleen het gangmaken maar ook er erachter rijden is een kunst op zich, het lijkt wel allemaal éénvoudig, maar erachter is het dikwijls sterven en tegen een muur aanrijden, dus ONDERSCHAT het niet, en een GOEDE gangmaker voelt zijn renner perfect aan.

Ik ben er zeker van dat de meeste toeschouwers het nog steeds waarderen.