stand 6daagse van het noorden na de eerste dag

• Ganeev

Risi - Marvulli: 69 punten - 0 ronden

Aesbach - Grasman: 36 punten - 0 ronden

Beikirch - Vierhouten: 34 punten - 0 ronden

Villa - Ciccone: 36 punten - 1 ronde

Knaven - van Bon: 20 punten - 1 ronde

De Neef - De Fauw: 51 punten - 2 ronden

Pronk - Pronk: 19 punten - 2 ronden

Kappes - Stroetinga: 25 punten - 3 ronden

Dorich - Ligthart: 11 punten - 3 ronden

Baumgerter - Bally: 12 punten - 4 ronden

Traksel - Hester: 10 punten - 4 ronden

• Ganeev

Hmm… toch iets te haastig letterlijk gekopieerd van hun site…

Excusez-moi voor de verbasteringen van de namen van Baumgartner en Aeschbach :-S

• Frank

Het was duidelijk hoor :-)

• Bartje

Vervelende van onjuiste namen plaatsen op de officiele website is dat de pers het overneemt:

zie http://www.telesport.nl/wielersport/2763069/_Risi_Marvulli_leidt_in_Zuidlaren__.html?cid=rss

Is Grassman trouwens niet met dubbel s?

• Debby

Nee, wel met dubbel -n op het eind :D

http://www.chg-cycling.de

Bartje schreef:

>

> Is Grassman trouwens niet met dubbel s?

• Sjonnie

Hoe staat het eigenlijk met het publiek?

Komt er nog wat volk op af?

• Frank

Ik weet alleen dat de eerste dag tussen de 300 en 400 toeschouwers waren en daarbij kwamen nog de VIPS op het middenterrein. Tenminste dit werd gisteren verteld door TV Drente

• Stayer

300 a 400 betalende toeschouwers ! moet dit niet 3000 a 4000 zijn ?

Op de foto's te zien lijkt het allemaal wel goed te zijn, maar op een six moet er toch ook wel wat sfeer zijn.

Het draait het er ondertussen ?

• Javelin

Ik was er woensdag, 1000 bezoekers totaal lijkt me een redelijke schatting.

Een dorp, geen voorprogramma, weinig aansprekende namen.

Maar aan de andere kant: Meer dan voldoende gratis parkeerruimte voor duizenden, vanaf vanavond een voorprogramma met renners uit de omgeving….

In het weekeinde zullen meer mensen de kans hebben om eens te gaan kijken en ik zou het iedereen aanraden.

De strakke, steile baan past perfect in de Prins-Bernardhoeve en ook op andere fronten heeft men zijn beste beentje voor gezet.

Er blijft ook nog wat te verbeteren, in tegenstelling tot de baan zijn de tribunes juist niet steil en dat komt het zicht op de baan vlak voor je niet ten goede.

Wie gaat zoeken, vindt vast nog wel kleine verbeterpunten, maar die vind ik overal wel.

Ik denk dat er voor een vervolg een keuze gemaakt moet worden. Ofwel zullen er meer topkoppels moeten rijden, of ze moeten het evenement bouwen rond de sub-toppers. Tegen het laatste zie ik overigens weinig bezwaar. Je hebt weliswaar geen grote namen om mee te pronken (sic), maar de strijd om de eindzege zal ongekend hevig zijn.

En dan blijft de keuze van de datum. Ik weet niet of er een datum te vinden is, die niet botst met het wegseizoen, de wereldbekerwedstrijden en de meer gevestigde zesdaagsen.

Een zedaagse met sub-toppers kun je gerust tegelijk houden met bv. München. Die afstand is zo groot dat je vrijwel geen toeschouwers bij elkaar weg trekt en renners zijn er genoeg, dat bewijst Grenoble al jaren.

De sponsors en organisatie hebben hun nek uitgestoken, de toekomst van het evenement valt of staat met de toeschouwers. 1000 op woensdag is weinig, maar niet rampzalig. De groei zit erin, het is er gezellig, niet te duur en bovenal: Er wordt echte strijd geleverd.

Ga maar kijken !

• Ottie

Prima neergezet Javelin,

gisteren waren er duidelijk meer toeschouwers dan de eerste 2 dagen en de kaartvoorverkoop geeft aan dat de komende 3 dagen er nog veel meer gaan komen, het dak gaat eraf, zeker ook omdat de ‘amateurs’ hun rondje gaan rijden en diverse mensen extra meenemen naar de baan, maar ook omdat het weekend is natuurlijk!

Komt allen! het is een geweldig spektakel, vanavond incl. de huldiging van de Wereldkampioen K1 fight SEM SCHILT.

met hulp van de zeer enthousiaste microfonisten ging gister ook al bijna het dak eraf trouwens!!

We gaan er weer van genieten vanavond!