6-daagse Antwerpen???

• patrick

Zoals 3 jaar geleden nog in Apeldoorn (helaas maar 1 editie) en in Stuttgart (ook niet meer helaas) zijn bij ploegen van 3 bij ploegenkoers alle renners in de baan.

Gewoon rijden tot je een ploegmaat tegenkomt. de 2 renners in ruste rijden dan met een halve baan ertussen.

patrick

• Baanwacht

Beste Javelin.

Peter Post is in Antwerpen nooit wedstrijdleider geweest (100% zeker weten)

Toen de zesdaagse van Antwerpen op 1 okt 1987 opnieuw van start ging met 18 koppels was Patrick Sercu wedstrijdleider

en dat bleef hij daar t/m 1994.

De editie van 1987,waarbij Baanwacht aanwezig was (ook bij de edities daarna altijd present) werd gewonnen door Danny Clark (Austr) - Etienne De Wilde (Belg)

René Pijnen vormde een duo met Teun van Vliet en Jelle Nijdam was gekoppeld aan een Duitser

In 1994 was de laatste Zesdaagse en wel van 4 t/m 9 januari

Toen werd ook de Open International van Antwerpen gehouden en wel van 7 t/m 9 jan)

de laatste drie dagen georganiseerd door Jean Marie Leblanc (je weet wel de organisatie van de Tour de France)

In 1988 zag ik Stan Tourné winnen met Etienne De Wilde

in 1990 ging de zege naar De Wilde - Eric Vanderaerden

1991 Etienne De Wilde met Rudy Dhaenens

1992 Stan Tourné met de Deen Jens Veggerby

1993 Etienne De Wilde met de Rus Kostantine Khrabzov

1994 Etienne De Wilde (Bel) – Jens Veggerby (Den)

Of er in Antwerpen nog ooit een Zesdaagse wordt gehouden

Mijn antwoord is Nee

Misschien in Engeland

Maar daar wordt hopelijk binnenkort meer over naar buiten gebracht!

• Javelin

Dag Harrie,

Degene die je waarschijnlijk moet hebben staat ook in deze draad, genaamd “Stayer”, maar er zijn er meer…

Stuur mij een email en ik bezorg je wat emailadressen.

javelin@wielerland.nl

Een plaatje van Stayer vind je bv al hier:

http://www.wielerarchieven.be/forum/archive/index.php/t-18636.html

http://img576.imageshack.us/img576/672/19656daagseantwerpen.jpg

Groet,

Hans

• Stayerslijn

Verbazingwekkend dat een draadje uit 2007 in eens weer tot leven komt……

• Stayer

Voor diegenen welke op Facebook zitten is misschien deze FB groep nuttige informatie “Wij willen terug een overdekte wielerbaan in de provincie Antwerpen”

Daarin staan reeds meer dan 1500 oude foto's van de wielerbaan, renners en wedstrijden in het Antwerpse Sportpaleis, mooie foto's om nog eens terug te zien.

https://www.facebook.com/groups/243137467896/

• Harrie Verhoeven

Beste stayer,

Als groot liefhebber van de wielerwedstrijden in het Antwerpse Sportpaleis, waar ik de zesdaagsen vanaf 1962 bezocht, zou ik je graag het volgende willen vragen? Ken je iemand die mij zou kunnen helpen aan affiches en / of foto's van meetings en zesdaagsen in het Sportpaleis ? Iemand met wie ik dan graag in contact zou willen komen.

In de hoop een gunstig antwoord te mogen ontvangen, waarvoor alvast mijn dank,

met vriendelijke groeten,

Harrie Verhoeven