Gisteren zoemde het bericht al rond in het Kuipke. Vandaag staat het op de sie van Iljo Keisse.
De koppeling naar de site werkt ook al niet meer.
Zou wel jammer zijn. Ik ben vorig jaar nog geweest en toen was de belangstelling niet overweldigend. Misschien is 4 zesdaagses een beetje veel voor het kleine Nederland. Ik heb begrepen dat het geen echte vetpot is en Boele en co moeten natuurlijk niet over de kling gaan met die initiatieven. Beter een top zesdaagse dan vier lege zalen…. Al gun ik het Noorden alle succes van de wereld A'dam gaat geloof ik financieel maar net goed en R'dam zal toch wel de spil zijn waar het om draait….Of zie ik dat nu helemaal verkeert?
De Zesdaagse van Maastricht gaat dit jaar niet door. Het is de organisatie niet gelukt om de begroting rond te krijgen.
Dat meldt woordvoerder Danny Nelissen. De Zesdaagse van Maastricht keerde vorig jaar pas na 19 jaar terug op het programma.
Maar amper 9.000 fans woonden het spektakel bij. Normaal had de wedstrijd moeten plaatsvinden van 17tot en met 22 december.
Bron : Teletekst VRT pag 423.
In de eerste reeks 6-daagsen van Maastricht tot 1987 was het ook al moeilijk om financieel rond te komen, en dat ondanks de aanwezigheid van toppers als Jan Raas, Gerrie Kneteman, Joop Zoetemelk, Ad Wijnands enz.
Voor de plaatselijke vedette Fred Rompelberg was er zelfs een stayers 6-daagse (achter lichte motoren) op de kleine baan, ook toen al liep het ondanks zijn gunstige ligging - tussen Belgie en Duitsland - nooit echt storm.
Vele z6sdaagsen op die tijdelijke geplaatste wielerbanen zijn en waren nooit een succes. Op sommige plaatsen ging zo'n 6-daagse op die lokatie maar 2 of 3 maal door, slechts op enkele van die mobiele wielerbanen is de georganiseerde 6-daagse het echt een succes.
Er zijn zeer veel vaste kosten, zoals vergoedingen voor de huur van de zaal en huur van de baan, het opbouwen en afbreken van de baan (extra personeel), de vergoedingen van de renners, vergoedingen gangmakers, management, hotelverblijf renners -gangmakers, vergoeding artiesten welke optreden en orkest (was vooral vroeger zo) enz..
De zesdaagsen welke als eerste het loodje moeten bij neerleggen zijn meestal diegenen met een tijdelijke baan, gezien de extra kosten (huur-opbouw-afbraak-verhuis wielerbaan) welke deze meebrengen.
Blijkt bovendien dat op de plaatsen waar zo'n tijdelijke wielerbaan wordt geplaatst er minder aanzuigingskracht naar die 6-daagsen is, omdat er geen andere
meetings zijn dan uitsluittend hun zesdaagse.
De zesdaagse van Hasselt is bv. ook helemaal niet winstgevend en trekt ook geen
uitverkochte zalen, en dit ondanks massale reklame campagnes en veel sponsoring, en hierdoor veel gratis inkomtickets aan hun klanten, zakenrelaties, personeel enz. schenken of verloten.
Het recordaantal bezoekers tijdens de eerste reeks zesdaagsen van Maastricht welke plaatshadden tot in 1987 was in 1982 toen er in totaal 30000 toeschouwers naar de zesdaagse kwamen kijken, en waarbij meerdere avonden voor een uitverkochte zaal van 6000 man.
Er reden toen dat jaar ook nogal wat Nederlandse toppers mee zoals : Rene Pijnen, Ad Wijnands, Gerrie Kneteman, Jan Raas, Leo Van Vliet, Bert Oosterbosch alsook Rene Kos en Martin Venix, naast andere baantoppers Patrick Sercu, Wilfried Peffgen, Albert Fritz, Patrick Sercu, Don Allen, Danny Clark, Gregor Braun, Roman Hermann enz.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?