Rotterdam wil vierdaagse voor vrouwen

• MDK

De organisatie van de Zesdaagse van Rotterdam hoopt volgende week groen licht te geven om voor het eerst een vierdaagse voor vrouwen in het programma op te nemen. Michael Zijlaard is als organisator van de zesdaagse erg enthousiast. ,,De sponsoring is rond en we hebben ook enkele praktische problemen opgelost, zoals het maken van extra vertrekken voor de vrouwen op het middenterrein, het draait nu eigenlijk alleen nog om het rennersveld. Ik heb al veel toezeggingen binnen, maar wacht concreet eigenlijk vooral nog op het groene licht van Marianne Vos.'' De geplande vierdaagse zou volgens Zijlaard een impuls voor het vrouwenfietsen op de baan kunnen betekenen. ,,Je ziet nu toch steeds meer rensters op de piste verschijnen, buiten Vos gaat het ook om vrouwen zoals Ellen van Dijk, Regina Bruins en Kirsten Wild. Door meer wedstrijden op de baan aan te bieden buiten het Nederlands Kampioenschap maak je het uitstapje naar de piste ook interessanter. En dat komt de kwaliteit van onze baanrensters alleen maar ten goede.''

• Ed

Op zich een hele goede zet. Ik begrijp dat het tegelijk met de “mannen” zesdaagse wordt gehouden. Het avondprogramma wordt dat ingekort of begint het eerder?

Ed

• EJ

HEEL MOOI INITIATIEF!

Zie ook de reacties op het vrouwenwielrennen forum:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2178&i=19735&t=19734

EJ

• Doktor Dave

Vreselijk, ik ben helemaal tegen!

• Frank

Waarom zo negatief, doktor Dave.

Ik bedoel waarom ben je er op tegen, mag het niet samen met de “mannen” zesdaagse of vind je het sowieso niets?

Frank

• RUMBOON.

Waarschijnlijk vind doktor Dave zowieso dames wielrennen niet veel aan, en vind hij het dus jammer dat hij ertegen aan moet kijken als hij een duur kaartje heeft gekocht om naar de mannen te kijken. Daar komt dan ook nog eens bij dat het programma van de mannen nog meer ingekort gaat worden. In Amsterdam was het zesdaagse programma dit jaar al kort met maar 1 jacht per avond, en dat zal in Rotterdam dan ook gebeuren omdat de mannen plaats moeten maken voor de vrouwen.

Dus opzich is het hartstikke leuke hoor zo,n vrouwen 4daagse, maar laat het aub niet ten koste gaan van het mannen programma.

• Frank

Daar kan ik helemaal inkomen dat vind ik ook, dat het teveel ten koste moet gaan van mannen. Daarentegen een vrouwen 4-daagse op zich zal niet haalbaar zijn omdat er denk ik dan te weinig bezoekers en sponsorts zullen komen. Het VIP dorp krijg je dan denk ik absoluut niet vol.

Maar bij het woord “Vreselijk” had ik meer het gevoel dat hij het vrouwenwielrennen niet ziet zitten.

Ben benieuwd hoe alles eruit gaat zien.

• Doktor Dave

Vrouwen mogen van mij wielrennen tot ze erbij neervallen. Ik vind het niveau op de baan bij de dames gewoon matig, en bij het NK in Alkmaar vorig jaar zag ik dat er vrij weinig deelneemsters waren met veel krachtverschil tussen de toppers en mindere goden.

Ik zie niks in een dames 4-daagse, ik sluit me voor de rest aan bij RUMBOON.

• Fredy Heineken.

Ik denk dat dit geen goede zet is. Gaat ten koste va de mannen zesdaagse. En die leveren toch het spektakel. De vrouwen leveren meestal een saaie koers en zijn het zesdaagse wielrennen niet gewend.

Dus laat aub de formule zoals die nu is.

Dan kunnen onze zesdaagse toppers 6 lange avonden schitteren. (toch Rumboon?)

• EJ

Niet zo angstig jongens, wat is nu een halfuurtje dames per avond! Ga je toch gewoon een biertje halen als je het niks vindt. En als de mannen dan nog tekort komen, schrap dan die achterlijke optredens maar.

Het is gewoon goed dat de dames een beetje aandacht krijgen. Zo gaat de sport vooruit en ze kunnen het prima. Let maar op!

Groetjes,

EJ