slippens nog niet op oude niveau?

• patrick

Ben nog niet naar een zesdaagse geweest dit jaar maar wel alles gevolgd.IN amsterdam deed het koppel slippens-stam het uitstekend maar de laatste 2 (dortmund en munchen) rijden de mannen wel goed mee maar halen ze erg weinig punten.Op onderdelen waar ze vroeger in uitblonken is het nu maar moeilijk om punten te halen.Neem bijvoorbeeld de baanronde…..altijd een sterk onderdeel van het koppel maar nu blijven ze vaak puntloos.Is robert slippens nog niet terug op zijn oude niveau?wat is jullie mening hierover?

groeten,

Patrick

• Buurman v.d.Klimgeit

Lees mijn uitgebreide posting c.q commentaar n.a.v. de einduitslag van de zesdaagse van Dortmund, geplaatst op 7 nov. jl.om 12.17

De titel: Goed gespeeld.

Jammer genoeg reageerde toen niemand !!

• Ed

Je hebt gelijk buurman, ik heb het stukje gelezen en je hebt het allemaal duidelijk beschreven. Hoewel het bij de zesdaagse van Amsterdam erg goed ging blijven ze de laatste zesdaagsen toch erg achter. Misschien speelt het mee dat het Nederlandse zesdaagsen zijn.

Ben benieuwd hoe het gaat als ze de volgende keer in Nederland zijn, Zuidlaren is volgens mij nog niet zeker. Maastricht denk ik wel, Rotterdam is in ieder geval zeker.

Ze zullen ook meer vorm krijgen en vlammer ze weer in Rotterdam, we wachten af. Maar het is duidelijk te zien dat ze samen nog niet in vorm zijn.

• Baanronde

De baanronde is een slecht voorbeeld, want daar is het niveau omhoog gegaan zeker met die jonge sterke en vooral rappe duitsers!

Kals, Mohs, rijden keer op keer rond de 10,6. In Dortmund won Slippens-Stam trouwens nog de baanronde op een avond. Maar waar vroeger 10,6 dik voldoende was om te winnen, rijden er nu telkens meerdere koppels dik onder de 11 seconden.

Ik heb Slippens en Stam zien rijden in Dortmund en vond het er goed uitzien en van een mindere vorm lijkt mij geen sprake. Zeker als je bedenkt dat Dortmund (en ook Munchen) een echt grote 6daagse is waar het niveau hoger is dan in Amsterdam.

• slippens-stamfan

ze werden dan toch nog 3e in munchen wat natuurlijk een zeer goede prestatie is maar risi marvulli met het dubbele aantal punten op slippens-stam moet er toch op duiden dat de mannen nog niet helemaal in topvorm zijn.De koppelkoersen gingen erg goed maar punten beduidend minder.Zaols robert slippens zelf al zei “in de koppelkoersen moeten we erg diep gaan en laten daardoor toch wel te veel punten liggen”.Maar let op de mannen.Rotterdam word hun zesdaagse.Hij staat al rood omcirceld bij mij.