Maandag 12 november 2007 - ROOSENDAAL
Het lijkt erop dat de coalitiepartijen te hoog gegrepen hebben met hun plan om in Roosendaal een groot sportcomplex met onder andere een wielerbaan te willen bouwen.
Uit een net door adviesbureau ZKA afgerond onderzoek concludeert het college dat het zonder inbreng van financiële partners al een hels karwei wordt om de stad te voorzien van een middelgrote hal die geschikt is voor regionale evenementen. Volgens de onderzoekers heeft zo'n complex wel een toegevoegde waarde voor de stad. Het college wil nu eerst onderzoeken of er voor zo'n project voldoende financiers zijn te vinden. De raad wordt binnenkort verder geïnformeerd over de uitkomsten van het onderzoek. Maar een middelgrote hal zonder wielerbaan is niet de insteek van de coalitiepartijen die het college in december 2006 de opdracht hebben gegeven een haalbaarheidsonderzoek te laten doen.
“Ik ken de resultaten van dat onderzoek nog niet, maar wij zetten nog niet zomaar uit ons hoofd wat we van plan zijn. Ik geloof er nog steeds in dat een hal met een wielerbaan, een ijsbaan en mogelijkheden om te voetballen haalbaar is voor onze stad. Als je iets van plan bent, dan moet je ook maar eens goed uitpakken”, zegt John Hertogh (VVD). “Toen we destijds met de Draai van de Kaai zijn begonnen, was aanvankelijk ook iedereen nogal sceptisch. Daarom denk ik nog steeds dat we met behulp van externe partijen tot iets heel moois kunnen komen. Dat hoeft de gemeente echt niet zoveel te kosten. Zo'n hal past ook in de ontwikkelingen die de stad de komende jaren doormaakt.”
Ook Paul Klaver (PvdA) en destijds initiatiefnemer, gelooft nog steeds in zijn uitlatingen van toen. “Wij hebben iets in de bol en dat vliegt er niet zomaar uit. Een combinatie van diverse recreatieve mogelijkheden, kan zo'n grote accommodatie juist rendabel maken.”
De onderzoekers hebben ook alvast gekeken naar een mogelijke locatie.
Als het aan John Hertogh ligt, komt de wielerbaan in de Bosstraat op het voormalige voetbalveld van het personeel van de spoorwegen.
John Hertogh en Paul Klaver geloven er nog steeds in dat met de nodige inspanningen ook een grote accommodatie met een wielerbaan haalbaal is.
Bron : BN De Stem www.