waarom wordt de oude baan van ahoy niet meer op gebouwd .
of is deze al in de kagel opgestookt .
.
kees
Ik denk dat deze baan niet meer bestaat. Volgens mij is de baan eind jaren 80 weggehaald uit Ahoy en ze zullen die baan ook niet meer hebben opgeslagen. Omdat het een vaste baan was zal Ahoy ook zijn “aangepast” en zal de oude baan niet meer kunnen worden geplaatst.
Ik denk dat het ook goedkoper is om nu de baan van Flextrack te gebruiken want die wordt vaker in het jaar gebruikt.
Aan identiek dezelfde vraag was ik vandaag ook aan het denken.
Deze oude 235m indoor baan is in 1988 uitgebroken uit AHOY Rotterdam,
de baan was aangekocht -moet ik eens ergens opzoeken - door een stichting en of privé persoon en zou later ergens anders, ik dacht in Assen of zo, terug worden opgebouwd, maar heb er nooit nog wat van gehoord, nu 19 jaar later.
Men moet er natuurlijk wel een hal voor hebben, maar in iedere streek of regio staat er ergens wel een grote fabriekshal of en lege hal in een oude legerkazerne leeg, dus moet perfect mogelijk zijn geweest, al was het maar om een trainings of regio baan.
Het oude 160m baantje dat vroeger dienst deed in de Limburghal van Maastricht is na het einde van Maastricht eind jaren 80 ook ooit opgekocht door een privé persoon, en ging deze ergens heropbouwen in een hal in Lommel (noord Belgie), maar verder dan plannen is er nooit wat gebeurd.
En ook dat baantje moet nog ergens (doelloos-nutteloos) liggen !! Echt spijtig
Het hout van de vroegere wielerbaan in Ahoy bestaat inderdaad niet meer. Het werd in 1990 opgekocht door de Rotterdamse zakenman Henk Feelders. Hij verkocht het door aan de Stichting Ondersteuning Wielersport Assen, die het later wilde gebruiken voor een wielerbaan. In Assen werd het hout eerst opgeslagen in een loods en daarna lag het te verrotten in de buitenlucht. Men gaf het weg aan boeren of andere belangstellenden en de balken gingen verloren bij een brand. De wielervereniging Assen/Roden hield er een afdakje aan over. Ook van de spannen bleef niets meer over. Het oud ijzer werd weggehaald of gestolen.
Sorry, rechtzetting,
De eerste z6sdaagsen van Maastricht welke tussen 1976 en 1987 jaarlijks werden verreden vonden plaats in de Eurohal en niet zoals foutief gemeld in de Limburghal.
Het wielerbaantje was ook geen 160m lang zoals vermeld, maar was slechts 143m lang.
Neemt niet weg dat men daarop met 5 renners in de baan ook zelfs enkele jaren stayerde achter lichte motoren, welke toen ook eigendom waren van Fred Rompelberg.
Het baantje is nadien in 1988 opgekocht door een privé persoon voor heropbouw en een nieuw leven elders, maar blijkbaar ook alleen bij plannen gebleven !
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?