Mooi gespeeld.

• buurman v.d.Klimgeit

Evenals in Amsterdam was de laatste sprint bepalend voor de einduitslag van de Dortmundse Six,

“Een punt is niet veel.Je hebt er honderd nodig voor een bonusronde,maar een punt is genoeg om een zesdaagse te winnen”schrijft Henrik Elmgreen op de site van de UIV

De eindstand 1) B.Risi - Franco Marvulli 312 pnt

2) E.Zabel - Leif Lampater 311 pnt

3) R.Bartko - A. Beikirch 300 pnt

4) D.Stam - R.Slippens 156 pnt at 3 laps

Voor de volledige uitslag zie www.uiv.dk

L.eif Lampater is een jong Duits talent die nog aan het begin staat van een mooie carrière.

Keisse,gekoppeld aan E.Mohns, kon/mocht op deze wijze niet meestrijden voor een podium plaats.Hij had het liefst met Bartko gereden,wat oorspronkelijk de bedoeling was en op blz.436 van BRT teletekst noemt hij de organisator “ ne speciale ” Munchen en Gent rijdt hij aan de zijde van Bartko en deze zesdaagsen staan in zijn agenda rood omrand !

Het is nog veel te vroeg in het seizoen, (een heel zwaar seizoen voor de pistiers/acteurs op de baan!) om conclusies te trekken omtrent de vorm van b.v.het koppel Slippens -Stam.Slippens geeft ook zelf aan dat er nog vraagtekens zijn omtrent zijn fysieke welbehagen. Hij komt immers uit een heel diep dal gekropen en dat zal gepaard gaan met tijdelijke stilstand,terugslag,progressie,het inbouwen van relatieve rust etc.Ik heb niet de pretentie op de stoel te zitten van een inspanningsfysioloog en ben al heel blij dat de “witte leeuwen” weer herenigd zijn.Ze zullen zich deze winter als echte leeuwen gedragen.Soms brullen (b.v.A '

dam)maar ook op jacht gaan,afwachten, hun prooi missen, ''rusten", terug in hun hok gezet worden etc.

Van Peter Schep is bekend dat hij gedoseerd rondfietst.Hij wil op de juiste momenten pieken.De zesdaagsen die hij dit jaar nog rijdt zijn Munchen en Maastricht.Of het een juiste keuze is weten we in augustus 2008.

Jammer vind ik het dat de Eurpees Kampioenen koppelkoers weinig op de winterbanen te aanschouwen zijn maar de organisatoren maken, evenals de renners, keuzes.P.Sercu stelt niet overal het deelnemersveld samen,al denken sommige bezoekers van deze pagina dat !

In Munchen verplicht de hoofdsponor de organisatie om het winnend koppel van vorig jaar opnieuw te laten rijden.Dit jaar is daarvan afgeweken.Ook Zurich heeft zijn eerdere aankondiging,dat het duo Risi-Marvulli gescheiden zou rond fietsen, ingetrokken.De wereldkampioenen koppelkoers kun je ook moeilijk uit elkaar halen.De regenboogtruien moeten getoond worden.

Tot slot maar enkele clichés;“De toekomst zal het uitwijzen, het blijft koffiedik kijken en het staat in de sterren geschreven” Jammer genoeg verkoopt,althans hier in het zuiden des lands geen enkele opticien, de geschikte bril maar ik houd me aanbevolen voor een goed advies.

• Ganeev

Wie mij bij het volgen van de tussenstanden van Dortmund vooral opviel, was Andreas Kappes.

Uiteindelijk is hij met Siedler samen 13e van 15 koppels geworden, op 26 rondes, maar nog veel pijnlijker is het puntenaantal: 29.

Met bijna 100 punten verschil de allerlaagste score van het hele veld!

Is er iets met hen gebeurd? Of is Kappes bezig met zijn tweede seizoen te veel?

Zo'n seizoen als vorig seizoen kon natuurlijk een keer gebeuren, en hij reed toen bijvoorbeeld om Mohs op te leiden, waardoor het op zich een symbolisch afscheidsjaar leek, voor de vroegere patron. Maar dit… lijkt nogal pijnlijk.