De arm van Sercu

• Buurman v.d.Klimgeit

Soms bekruipt me het gevoel dat P.Sercu een te grote vinger in de pap heeft wat betreft de zesdaagsen.Hij is wedstrijdleider in achtereenvolgens,Amsterdam, Gent,

Rotterdam,Bremen en Hasselt.Zijn invloed op de samenstelling van het rennersveld is m.i. niet te onderschatten.Ook in de samenstelling c.q. contractering van de koppels te Maastricht zal Sercu zijn invloed laten gelden.

Amsterdam,Maastricht en Rotterdam zijn m.i. afhankelijk van Boele c.s. en onze Belgische baangrootheid is goed bevriend met de mensen van de SIx Day Organisation.

Het wekt bij mij geen verbazing dat IK in de wandelgangen van het Amsterdamse Velodrome geluiden beluister die duiden op tegenwerking van de Zesdaagse te

Zuidlaren.Renners “ adviseren ”om niet in Zuidlaren te starten.Cees Maas die als oppperstalmeester iedere avond reclame maakt voor Maastricht en Rotterdam. Over Zuidlaren rept de grijze eminentie met geen woord !!! Dat mag hij niet denk ik dan.

Noorderlingen die de heerschappij van bovengenoemde personen doorbreken?

De organisatoren in Drente wens ik als echte baanliefhebber heel veel succes.

Hopelijk slagen Rooks en Dekker in het samenstellen van een prima deelnemersveld

Op de aanwezigheid van deze zuiderling kunnen ze in ieder geval zes dagen rekenen.

• Danny Clark

Het is toch logisch dat Cees Maas geen reclame maakt voor andere 6daagses? Hij wordt tenslotte betaald door Boelé.

Lijkt ook een beetje raar wanneer Boogerd hypotheken van de ABN gaat aanprijzen.

Laten we het gezonde concurentie noemen, waar de renners hopelijk hun voordeel uithalen!

• Kübler

Beste Buurman

Dat de Patron Sercu de vingers diep in de baanpap heeft zitten is zekers, maar de man heeft die naam ook moeten opbouwen en nog steeds is ie aan het uitbouwen.

Mijn inziens hebben zowel Rooks als Dekker geen affiniteit met de piste en het voornaamste dat ik mis van Zuid Laren is reclame voor hun product !

Deze week viel de WR op de deurmat en geen stukje advertentie ruimte was voor deze Noorderlingen Six ????

Dan nog het feit dat de baan in Germany gehuurd gaat worden, terwijl de Belgen wel rijden op de Flex Track uit Holland via Boele. Ze gaan wel heel gemakkelijk zelf het wiel uitvinden terwijl het in Amsterdam, Rotterdam en Maastricht al goed draait.

Het (te) krappe budget zal ook niet garant staan voor een top bezetting op de piste, maar dat ik deze Zuid Larense Six veel succes toe wens is van harte gemeend. Ergens moet het beginnen en met vallen en opstaan komt het wel goed daar in het oosten, het moet allemaal tijd krijgen …..

Maar of ze in Zuid Laren vele jaren krediet krijgen dat is allemaal nog te bezien om op het hoogste treetje te komen ??

gr. Kübler.

• Danny Clark

Maastricht zit tekort op Zuidlaren, dus de opbouwtijd die nodig is om de baan op en af te bouwen is gewoon niet aanwezig. Daarom wordt er gereden op de baan waar vorige winter al in Zurich op is gereden.

• Carolien

wat voor baan is dat?? die ze in zuidlaren gaan gebruiken?

• Danny Clark

200 meter hout, bestaande uit losse delen.

• Herogewier

Maar wat hadden die mannen nu gisteravond dan ?

Cees Maas ging al vroeg naar huis na een drukke discussie tussen Sercu, Boele en Maas. Druk op het voorhoofdwijzend en met veel armgebaar leek er toch iets niet helemaal lekker te zitten. Ook Rissi kwam zich nog even melden en Keisse was het ook al niet helemaal eens.

De andere speaker (hoe heet die man ook al weer? ) zette de discussie na afloop nog even voort, maar acht tis zesdaagse, dus het zal er allemaal wel bijhoren.

• Frank

ik vind het zelf ook logisch dat er door Cees Maas alleen reclame wordt gemaakt voor Rotterdam en Maastricht omdat hij inderdaad betaald wordt door Boelé. Samen met Sercu hebben ze toch een naam opgebouwd.

Frank

• sennaj

Toch even een kleine melding voordat er het 1 samen met het ander een eigen verhaal gaat leiden. Cees Maas zou gewoon speaker zijn in Zuid Laren, maar hij gaat in die periode naar Nepal waar zijn dochter werkt in een kindertehuis , en hij daar ook een bijdrage gaat leveren om deze kinderen te helpen. Dus….

• Stutata

Beste Danny Clark en Frank,

Het is helemaal niet logisch dat speaker Frans Maas niet in Zuidlaren zou kunnen werken. We leven toch hopelijk nog steeds in een vrije democratie en niet in een baanwielerwereld waar alleen Sercu en Boelee het voor het zeggen hebben.Frans Maas is volgens mij geen vaste werknemer gedurende het gehele jaar bij Boelee.De renners een startverbod opleggen in Zuidlaren en als ze daar wel starten niet contracteren in Rotterdam,Maastricht etc. gaat mijns inziens veel te ver.Samenwerking en daarmee het baanwielrennen in Nederland op een nog hoger niveau brengen moet het doel zijn i.p.v. elkaar tegenwerken.

Jammer ook dat een zesdaagse niet beslist word op de rondenwinst in de koppelkoers maar op bonusronden.Zabel-Schep eindigen met een ronde voorsprong in het totale aantal koppelkoersen , maar verliezen toch de zesdaagse!

Bonusronden afschaffen en het behaalde puntenaantal pas laten beslissen als koppels in dezelfde ronde eindigen.