WK baan junioren dag 4

• John

Op de koppelkoers kon het koppel Pieters/Stöpler geen rol van betekenis spelen zij eindigden met 0 punten op de 9e plaats. Elise van Hage had tot de laatste sprint uitzicht op brons maar de Cubaanse ontsnapte in de finale aan haar aandacht en verwees Van Hage naar de 4e plaats met net zoveel punten(12) als de Cubaanse Garcia. De overwinning was voor de Australische Tomic die 28 punten behaalde. De Mexivaanse Rios reed tot grote vreugde van het talrijk opgekomen publiek met 13 punten naar het zilver.

tot zover de bijdrage vanuit Mexico

• Aanvulling

Roy en Nick zaten overigens wel in dezelfde ronde als de uiteindelijke winnaars, hebben dus prima zaken gedaan, maar hebben helaas geen punten kunnen vergaren voor een podiumplek. Deze 9e stek is zeer verdienstelijk en mist eigenlijk de glans die het waard is.

• liefhebber

Ja hoor prima zaken gedaan. We hebben het wel over een Wereld Kampioenschap

en dan vind je het zeer verdienstelijk als ze 9e worden terwijl en 10 koppels in de

uitslag staan. Je moet het natuurlijk niet mooier schrijven dan het is. De andere

waren gewoon beter en zij waren gewoon de mindere.

• Nonegatif

Soms moet je ook een wedstrijd gezien hebben voor je een oordeel kunt vellen. Liefhebbers hebben meestal een genunceerdere mening.

• Frank

Mee eens, nonegatif

Je moet idd het gezien hebben voor je er een goed oordeel over kan hebben. De uiteindelijke zegt niet altijd alles.

Frank

• Aanvulling

Ik denk eigenlijk meer aan het niveau waarop deze jongens moeten presteren. Je hoeft niet af te gaan op 1 wedstrijd om in te kunnen zien dat deze jongens al zeer waardevol zijn voor ons wielerland. Uit mogen komen voor je land op de wereldkampioenschappen, waaruit dus blijkt dat je heel veel voor deze sport doet en ook laat, is al een waardering waard. Hoeveel mensen kunnen daar eigenlijk over meepraten? Ik zou zelf nimmer dat niveau kunnen halen, en ik verwacht dan ook dat eenieder die een beetje eigenkennis heeft en ook respect op kan brengen dit ook uitspreekt naar de personen die er alles aan doen om niet alleen ons land te vertegenwoordigen, maar ook voor titels rijden. Tussen deze winnaars kan er altijd maar 1 deze wedstrijd winnen.

Hierdoor is zelfs laatste worden in de uitslag bij de beste van de wereld al goed te noemen, je laat er immers al heel wat mensen voor thuis om daar op de piste uit te mogen komen.

Het is dus niet mooier dan het is, een wereldtitel halen zou werkelijk fenominaal geweest zijn. Maar doe deze jongens zeker niet te kort! Het kunnen de wereldkampioenen van de toekomst zijn!

Denk overigens dat de mensen die een wedstrijd zien, ongeacht of je erbij bent geweest of op tv hebt gezien, er altijd een mening over hebben en kunnen geven. Die mening telt in mijn ogen pas echt als je zelf op het hoogste niveau hebt gepresteerd of hebt gefunctioneerd. Zo is het immers bij alle taken van sport.

Oordelen doen de sporters zelf wel, die weten beter dan wie dan ook of zij er alles aan gedaan hebben, daar hebben zij ons niet voor nodig, toch?

Stefan

• weeter

wat ik weet is dit jammer genoeg een verkeerd beeld van de koppelkoers van deze jongens, taktiek was niet sprinten maar ronde pakken, zij hebben het geprobeerd o.a. met australiërs maar konden niet wegkomen….er zat dus zeker meer in dan een 9e plek!….tenslotte zegt de uitslag niet alles..Je doet ze tekort om te zeggen dat er gewoon niet meer in zit

• silch

Helemaal mee eens ‘Aanvulling’. Ik geef wat voorbeelden: Mouris/Stam winnen de wereldbeker in Moskou met een ronde voorsprong, Mouris/Schep winnen in Manchester met een ronde voorsprong, Stam/Schep worden tweede op het WK niet op grond van het aantal punten maar omdat zij met een kleine groep een ronde hebben gepakt. Maar de tactiek lukt niet altijd, wat inderdaad niet wil zeggen dat het geen goede renners zijn.

Laten we nou niet denken dat baanrenners (uit Nederland) niet goed zijn. Laten we niet denken dat baanwielrennen sowieso het stiefbroertje van het wielrennen is. Doe eens mee met een NK en beoordeel dan nog eens de kwaliteit van Nederlandse renners.

En je hebt gelijk: je moet al aan zekere eisen voldoen om op een WK te mogen verschijnen.