Ik denk eigenlijk meer aan het niveau waarop deze jongens moeten presteren. Je hoeft niet af te gaan op 1 wedstrijd om in te kunnen zien dat deze jongens al zeer waardevol zijn voor ons wielerland. Uit mogen komen voor je land op de wereldkampioenschappen, waaruit dus blijkt dat je heel veel voor deze sport doet en ook laat, is al een waardering waard. Hoeveel mensen kunnen daar eigenlijk over meepraten? Ik zou zelf nimmer dat niveau kunnen halen, en ik verwacht dan ook dat eenieder die een beetje eigenkennis heeft en ook respect op kan brengen dit ook uitspreekt naar de personen die er alles aan doen om niet alleen ons land te vertegenwoordigen, maar ook voor titels rijden. Tussen deze winnaars kan er altijd maar 1 deze wedstrijd winnen.
Hierdoor is zelfs laatste worden in de uitslag bij de beste van de wereld al goed te noemen, je laat er immers al heel wat mensen voor thuis om daar op de piste uit te mogen komen.
Het is dus niet mooier dan het is, een wereldtitel halen zou werkelijk fenominaal geweest zijn. Maar doe deze jongens zeker niet te kort! Het kunnen de wereldkampioenen van de toekomst zijn!
Denk overigens dat de mensen die een wedstrijd zien, ongeacht of je erbij bent geweest of op tv hebt gezien, er altijd een mening over hebben en kunnen geven. Die mening telt in mijn ogen pas echt als je zelf op het hoogste niveau hebt gepresteerd of hebt gefunctioneerd. Zo is het immers bij alle taken van sport.
Oordelen doen de sporters zelf wel, die weten beter dan wie dan ook of zij er alles aan gedaan hebben, daar hebben zij ons niet voor nodig, toch?
Stefan