bron: bf-one-.com

Sprinters Tim Veldt en Yondi Schmidt boeken succes in het land van Uncle Sam !

Verslag >>

International Sprint Grand Prix in de Lehigh Valley Velodrome te Texlertown (finale 20 juni na regen op dinsdag 19 juni )

Yondi Schmidt had dinsdag ochtend heel wat moeite met de hitte in Texlertown. Die ochtend was het erg warm en eigenlijk wel de hele dag. Had op zich wel een goede WU maar door de warmte had ik veel last van mijn luchtwegen.

Uiteindelijk een tijd van 11.3 gereden. Hiermee was ik door. In de eerste heat moest ik tegen een Amerikaan. Ik verloor van hem omdat ik van kop af wilde, maar liet mijzelf verrassen en kwam in 2e positie, toen raakte ik een beetje in ??paniek? en reed ik niet goed verder om te kunnen winnen.

Daarna moest ik in de herkansing met zijn drieën rijden, ik liet er geen gras over groeien en reed volle bak van kop positie en deze won ik. Toen moest ik weer in de volgende ronde tegen Maximilan Levy, een hele goede Duitser. Ik verloor deze heat maar niet dik verloren!

Daarna weer een herkansing om ?s avonds in de finale te staan voor de laatste 8. Ik moest tegen best goeie Argentijnen. Ik verraste ze door 1,5 ronde van tevoren volle bak te gaan van de 3e positie. Ik won deze rit best dik omdat ze dachten dat ik vast stil zou vallen. Dus ik was door voor de finale!

?s Avonds moest ik aantreden in de finale laatste 8. We stonden warm en klaar om te starten toen de kisten met zure appels naar beneden kwamen!! Het stortte met bakken naar beneden.

Dus de wedstrijden gingen niet meer door en zouden woensdag avond verder gaan. Woensdag hebben we heel goed getraind, ochtend krachttraining, in de middag weg training 2 uur en in de avond de sprintwedstrijden. Die avond moest ik gelijk tegen mr Roberto Chiappa!

Deze rit verloor ik kansloos. Dus ik moest nu gaan sprinten voor de 5e t/m de 8e plaats. Ik zat in deze laatste heat met Tim, 2 goede Amerikanen en ik.

Ik werd 2e in deze rit achter een Amerikaan en werd totaal 5e , Tim werd 8e.

Later die avond hadden we nog een scratch van 25 ronden. Ik reed deze scratch makkelijk mee. Er was een groepje van 3 weggereden die 150 meter voorsprong had. Ik reed met 2,5 ronde te gaan (meer als 800m!) toen volle bak weg van het peloton naar die groep toe.

Met 1,5 ronde te gaan reed ik dit groepje voorbij en zat ik op kop met 1 ronde te gaan. Ik ging dit laatste rondje helemaal naar de klootte en de laatste 20 meter viel ik als een blok stil.

Maar Tim was volle bak gaan sprinten in het laatste rondje en nam aardig wat man mee. Tim kwam de laatste 25 meter met 2 andere nog over mij heen het laatste stukje. Best balen! Maar werd toch nog 4e Waren twee goede dagen!

Grote overwinnaar werd de Italiaan Roberto Chiappa hij won de International Sprint Grand Prix in de Lehigh Valley

Velodrome te Texlertown.Een toernooi waaraan ook Tim Veldt en Yondi Schmidt niet onverdienstelijk deel namen.

De Italiaan,( 38 jaar inmiddels!) die enkele dagen eerder ook het keirin toernooi op zijn naam schreef, won in de finale beide ritten van de Duitser Maximilian Levy.

► Dit was een bijdrage van Yondi Schmidt uit de USA "Texlertown. kijk ook eens op de site van Yondi Schmidt

Tim Veldt in Texlertown wint hier de Men's Five Mile Final Yondi wordt 4e.

All results from Texlertown .