Iljo Keisse met Peter Schep ???

• Buurman v.d.Klimgeit

Nu definitief is komen vast te staan dat Matt Gilmore zijn wielercarriere noodgedwongen beëindigt komt bij mij de vraag op.Wie wordt de koppelgenoot van Iljo Keisse de komende winter(s).

Op termijn denk ik dat een landgenoot van hem de plaats van Gilmore zal gaan innemen.Onze zuiderburren beschikken over de nodige jonge talenten bv. Schets, Deketele,Mertens etc.

Maar aangezien deze talenten nog moeten rijpen en Iljo Keisse in de zesdaagsen mee wil doen voor de eindoverwinning(Gent-Hasselt,Amsterdam,Rotterdam etc) zou een koppel Keisse-Schep een optie zijn.

Beiden verdienen een vaste koppelgenoot.

Wie ziet andere mogelijkheden

• Javelin

Het best denkbare Belgische koppel was tot gisteren Gilmore-Keisse, daar is wat mij betreft geen twijfel over.

In de Nederlandstalige zesdaagsen is een koppel Keisse-Schep zeker een optie, in Duitsland zijn legio andere combinaties denkbaar, maar wie weet.

Hoe gaan de heren renners echter richting China ? Als België kans wil maken op een medaille zal het koppel dat er aan de start moet komen te staan, op elkaar ingespeeld moeten kunnen raken. In Mallorca stond Iljo met Kenny de Ketele aan de start, ze haalden veel punten maar liepen een ronde achterstand op.

Als dit het koppel wordt voor Beijing zullen ze de komende winter geregeld samen rijden, maar hoe zit het met Iljo's ambitie om eens wat op de weg te laten zien ?

Mogelijkheden te over, lijkt me zo.

• Doortrapper

Belgische koppels zijn wel te maken:

Keisse heeft een aantal mogelijkheden

- De Fauw: rappe benen

- Van Mechelen: ook vlot

- De Poortere: nog te onervaren

Schets-De Ketele zou ik niet uit elkaar trekken.

• Silch

Schep wil natuurlijk ook de madison rijden op de Olympische Spelen, logisch gezien zijn 2e plek op het WK. Stam en Slippens hebben gezegd als koppel te blijven. Dus zal Schep op zoek moeten naar een Nederlandse maat en daar de zesdaagsen mee rijden om een goede voorbereiding te hebben.

• stutata

Keisse - Schep wordt het te kloppen koppel in de zesdaagsen van de komende jaren. Hier zullen ook Slippens-Stam niet aan kunnen tornen.Voor Peking zal de beste afvaardiging voor Nederland Slippens-Schep zijn.Een andere mogelijkheid is een eerlijke selectiewedstrijd met Slippens-Stam en Schep-Stroetinga tijdens het nationaal kampioenschap koppelkoers.

• Silch

En dan vergeet je voor het gemak Mouris maar effe. Die heeft ook recht van spreken als winnaar van 2 wereldbeker wedstrijden(zowel met Schep als met Stam). Hoewel die wel weer een goed zesdaagsekoppel vormde met Marc Hester.