Datum Zuidlarense Six?

• Buurman v.d.Klimgeit

IN het Dagblad van het Noorden staat vandaag een artikel over de zesdaagse van Zuidlaren.In dit artikel wordt (volgens mijn informant) gesproken van 8 t/m 13 december 2007.Er gaat gefietst worden op de baan die ook in Bremen gebruikt wordt.Er is een contract voor drie jaar getekend.

Dit betekent m.i. dat de organisatie een andere datum heeft gekozen,want in eerste instantie stond het evenement gepland van 6 t/m 11 dec 2007.

Er gaat gewerkt worden met een begroting van 650.000 euro (half september moet de financiering rond zijn) en dagelijks denkt men 3000 bezoekers te mogen begroeten.

Naast de zesdaagse is er een kermis en een kerstshow.

Wie kan mijn informatie bevestigen?

• Buurman v.d.Klimgeit

Op de site van Sport Pers Bureau Emmen vind je een verslag met foto's (o.a. logo)

van de persconferentie die donderdag jl. werd gehouden m.b.t de zesdaagse.

Zie: www.spbe.web-log.nl/spbe/wielersport/index.html

Donderdagmiddag werd in Zuidlaren de plannen bekend gemaakt voor de

zesdaagse van het Noorden..Deze zal van 13 t/m 18 december worden gehouden

in de Prins Bernardhoeve in Zuidlaren.Tijdens de persconferentie in het Brinkhotel

gaf het Zesdaagse Noor-Nederland bestuur uitleg over de stand van zaken.

Er is een nauwe samenwerking gezocht met het bestuur van de zesdaagse van

Bremen en de organisatie werkt met een bedrag van 650.000 euro,een bedrag dat

overigens nog niet binnen is,maar er zijn wel al een tweetal bedrijven die garant

staan voor de startkosten..

Voorzitter Wim Jansen verwacht dat dit evenementdat in de volksmond toch toch

door het leven gaat als een spektakel van fietsen,worst en bier in een periode van

3 tot 5 jaar moet uitgroeien tot de beste van Nederland.

De organisatie zal de komende tijd vooral gesouffleerd worden door de organisatie

van de zesdaagse van Bremen.

• Een Zuudlaorder

Laten we nou gewoon eens met beide benen op de grond blijven staan.

1. Maastricht en Zuidlaren lopen elkaar voor de voeten

2. De KNWU zal de voorkeur geven aan Maastricht.

3. Frank Boele spreekt over een Mickey Mouse Zesdaagse in Zuidlarten en afbraak van de naam, zoals het er nu toegaat met de wildgroei.Eigen belang natuurlijk want…..

4. De Zesdaagse in Maastricht was qua publiek geen denderend succes, maar ook Amsterdam had te lijden aan gebrek aan publieke belangstelling. Komt men in Amsterdan nog een beetje voor Stam en Slippens, in Maastricht was dat en Zuidlaren zal dat minder het geval zijn.

Het koppel zal wellicht blijven bestaan, maar als het uit elkaar valt: Schep - Stam, Slippens nooit meer op het oude niveau na de val?

dan zal de belangstelling nog verder teruglopen.

En wie in Zuidlaren kent Risi en Marvulli?

Kortom de formule zoals nu gehanteerd werkt alleen nog maar in plaatsen met een traditie op het gebied van Zesdaagsen. Nieuwe organisaties zouden zich twee keer moeten bedenken en zeker in het noorden, waar de klap van de Giro nog nadreunt in financieel opzicht.

De Vuelta wordt evenzo vrolijk weer binnenghaald en nu een Zesdaagse, waarvan ook de financiële ondergrond allerminst gezekerd is.

Die noordelingen zouden eens wat nuchterder moeten worden met de centen van een ander.

En let op:

Straks komt Tilburg ook nog eens op de proppen met een baan opgrond van hun historie: Jan Pijnenburg.

• Buurman v.d.Klimgeit

De opmerkingen van de Zuudlaorder zijn m.i.ontleent aan een artikel

inn het Dagblad van het Noorden.Daar staat vandaag (3 mei) een artikel over de contoverse Maastricht versus Zuidlaren.Wie kan en wil dit plaatsen.

b.v.d.

• Een Zuudlaorder

Helaas, de Zuudloarder leest het Dagblad van Het Noorden niet meer. Woont tegenwoordigs ergens aanders.

Moar tis dudelik:

De Zesdaagse hef niks te zoeken in het peerdendorp Zuudloar'n.

Dezölfde mening bin ik toegdaon met Apeldoorn.

Hef de zesdaagse niks te zoeken. Moj aandere dingen bedenke.

De Zesdaagse is in principe een achterhaald verhaal in de huidige vormgeving, althans naar mijn mening.

Er zal een ander format bedacht moeten worden om de (tijdelijke) banen succesvol te maken. Ik juich het toe dat er plannen gemaakt worden om meerder bouwen al dan niet vast te bouwen. Maar daar moet de sport wel op een aangepaste manier bedreven worden.

Ik denk dat daar geen renners meer bijhoren als Stam en Slippens, daar horen renners bij als Bettini, Thomas Dekker en Erik zabel.

De mannen van de weg die met een verrassend wedstrijdontwerp aan den volke worden getoond.

De Rabobank heeft het jaren tegengehouden dat de wegrenners naar de baan gingen. Dat zal er uit moeten.

De weg wordt steeds lastiger en gevaarlijker als trainingstraject.

De weg betaalt, daar zit em nog de kneep, veel beter. Maar als dat er af is moet je eens opletten.

• Peter

Ik ben het ermee eens dat er meer renners zoals Zabel enzo er moeten bijkomen. Dit zal zaker bijdragen aan de publieke belangstelling van de Zesdaagse.

Ik begrijp uit bovenstaande bijdrage dat de Rabobank min of meer de renners tegenhield om op de baan te rijden. Ondertussen heeft de Rabobank Theo Bos gecontracteerd. Moet ik het dan zo zien dat de Rabobank langzaam van dit standpunt afgaat? Ik ben nog niet zo lang in de wielerweekend maar misschien kan iemand me dat vertellen.

Wel raar eigenlijk dat de Rabobank dit dan tegenhoud en dat ze zelf de Zesdaagse van Rotterdam sponsoren. Het zal wel bedrijfspolicy zijn.

Groet

• Een Zuudlaorder

Correct, De Rabobank heeft het tegengehouden.

Bos is publicitair aantrekkelijk, daarom aangenomen als lid van de ploeg.

Geldt ook voor de Rotterdamse zesdaagse: publicitair goed voor de lokale bank.

De ploegleiding - Ras-De Rooij- zijn nooit voorstanders van baanwerk geweest voor hun coureurs.

• Spektakel

Dacht dat ze in Zuid-Laren een cycling with the stars gingen doen met SBS6

Met de koppels:

Thomas Dekker /Gordon

Robert Gesink /Ruud de Wild

Marc de Maar/Wouter Bos

Karsten Knaven/Joop Braakhekke

enz enz