Wat is het stil hier.....

• Buurman v.d.Klimgeit

Eerder deze week stond onder het kopje “Wat is het stil hier…” geschreven door Bijlmerbiker een topic waarop door mij werd gereageerd met de laatste zin

Afwachten tot zondag en wordt vervolgd.

De balanans van het W.K. dient immers opgemaakt te worden na het W.K. en niet na een dag.Met een oogst van zes medaiiles (1 goud,4 zilver en 1 brons) en vele ereplaatsen behoort ons land tot de wereldtop.De balans is dus positief maar de concurrentie staat bepaald niet stil."Het is nu taak van van de K.N.W.U enNOC/NSF om het baanwielrennen structureel op de rails te zetten 'schreef Raymond Kerkhoffs vandaag in de krant van wakker Nederland.Er moet geinvesteerd worden in de staf.Peter Pieters, deze man verdiend enorm veel respect, heeft in een eerder stadium aangegeven een andere organisatiestructuur te beogen.Meer coaches in meerdere disciplines.(sprint coach en duurcoach).,dus meer geld voor de baansport.Het woord is aan de K.N.W.U en NOC/NSF.Zijn zij bereid veel meer geld aan de baansport te besteden.Het is nodig wil ons land zijn plaats bij de wereldtop behouden.

• DAS

Los van de discussie over de toekomst van de Nederlandse ploeg, ben ik het met Bijlmerbiker eens dat het hier de afgelppen dagen te stil is geweest.

Sinds de start van het WK slechts 8 topics en dat voor een forum dat over baanwielrennen gaat. Het hoogtepunt van het jaar in deze sport en dan zo weinig beleving hier. We mogen blij zijn dat de Klimgeit niet in een vrijstaand huis woont, anders was het aantal berichten nog minder ;-)

Volgens mij heeft afgelopen weekeinde bewezen dat er geen behoefte is aan een apart forum voor baanwielrennen… (helaas)…

• Javelin

De constateringen van DAS kan ik helaas alleen maar onderschrijven.

Ook mijn eigen bijdrage vind ik wat aan de magere kant, helaas was ons hotel in Mallorca overboekt en moesten we uitwijken naar een ander, zonder internet.

Ik overweeg om volgende keer maar een eigen abonnement te nemen.

De conclusie die DAS vervolgens trekt vind ik dan wel weer wat kort door de bocht. Baanwielrennen.Startpagina.nl bestaat nu ongeveer zes weken en ik zou niet graag de mensen willen voeden, die van het bestaan nog niet eens afweten.

Op één van de eerste dagen van het bestaan wees ik erop, dat het seizoen voor het baanwielrennen juist ten einde was, op enkele evenementen na.

Verder heb ik begrepen, dat er dit keer geen gebrek was aan televisieuitzendingen en aan mogelijkheden om één en ander via internet te volgen.

Tenslotte is het een feit dat veel aandacht uitgaat naar de sporten waarvan het seizoen juist begonnen is, en hier bedoel ik met name het koersen op de weg.

Al met al wil ik er nogmaals voor pleiten de komende maanden te besteden aan opbouw en (hernieuwde) kennismaking, en pas over een paar maanden een balans op te maken. De komende maanden zal het hier nog wel wat stiller worden.

• Bijlmerbiker

Ik neem de handschoen graag op.

Kijk, het gaat mij er niet om dat je elkaar hier dood gooit met allerlei trivia. Maar ik vond het opvallend dat tijdens het WK (de 1e dag was dat dus, maar het veranderde niet) er weining tot geen aktie was op dit forum. Ik vroeg mij af waarom. In mijn omgeving met baanliefhebbers hoorde ik toch wat teleurstelling over de resultaten en ik vroeg mij dus vervolgens af of dat de reden van afwezigheid was……frustratie. Maar aan de andere kant staat met op het “gewone wielerforum”altijd wel direct iemand met de bijl klaar als bijv. Boogerd “slechts” 2e wordt in bijv. LBL. Dus zou dat het nou zijn? Ach, is ook niet zo belangrijk. Bovendien een paar dagen zonder computer is ook lekker.

Nu ben ik wel blij dat er wat reactie komt. En kwam. Op het “gewone wielerforum” is ook wel wat gepost. Mede omdat er een paar mensen zijn die vinden dat een baanwielrennenforum geen zelfstandig bestaansrecht heeft en daar dan ook niet op willen posten. Ik denk dat dit forum wel degelijk recht van bestaan heeft, maar dat eea gewoon wat langer duurt.

Nu dan het WK baan.

Ik denk zelf dat het moeilijker is om aan de top te blijven dan om er te komen. Dat laatste is al knap lastig, laat staan het 1e. In de afgelopen jaren was NLD de “new kid on the block”, leuk, fijn, blij dat ze er zijn en mooi dat ze ook prijzn pakken en echt gaan meedoen. Maar nu is gebleken dat het serieus is en de jongens en meisjes een serieuze bedreiging vormen voor de gevestigde orde, ja soms zelfs het voortouw nemen, wordt er anders naar gekeken. De Nld'ers worden bestudeerd, geanalyseerd en soms gekopieerd. Dit betekent dat NLd zelf moet blijven innoveren in methoden, aanpak en materiaal.

Ik sluit me dan ook aan bij de laatste alinea van de “Buur”.