Wat is het stil hier...................

• Bijlmerbiker

Het WK op de baan is begonnen en het is hier akelig stil. Ik had verwacht dat we een explosie aan berichten zouden zien. Maar nee, stilte.

Lijden de baanliefhebbers in stilte of…

Waren de verwachtingen van te voren hoog gespannen en is men nu teleurgesteld?

Als je kijkt naar de prestaties van de Nederlanders tot nu toe, vallen de ereplaatsen misschien tegen, maar de tijden zijn gewoon goed. Misschien met uitzondering van het Omnium. Maar achteraf is het makkelijk praten.

Teamsprint mannen: nieuw PR, dus mag je niks van zeggen

Teamsprint vrouwen: Net geen goud, maar de verschillen zijn klein.

Achtervolging mannen: Goede tijden voor Huizenga en Mouris, veschillen me 2e en 3e plaats niet groot. Huizenga sterk debuterend op dit niveau en Mouris niet in de vorm van de dag. Maar op Wiggens staat ff geen maat, voor niemand niet.

Nu de rest, maar wel heel mooie sport om te zien, heb toch wel genoten gisteravond.

• willem

Men dacht het goud al binnen te hebben op de Teamsprint bij de vrouwen, en dus valt dit hen gewoon tegen. En dan kan dat meisje van Kanis wel zeggen: “Aan mij lag het niet, ik was en ben de snelste!” maar als team wordt ze toch geklopt door het meisje waarvoor ze uit de fietscross vluchtte, zoals ik van insiders hoorde. Zelfs de Australiers waren sneller in de finales.

• Buurman v.d.Klimgeit

Een juiste weergave van de feiten.Degenen die dachten dat onze baanselectie naar Mallorca is gegaan om “de medailles” op te rapen heb ik al al langer tegen gesproken.Resultaten in Wereldbekerwedstrijden zijn heel mooi,maar op het W.K. en volgend jaar op de Olympische Spelen gaat het om de echte prijzen.

De concurrentie is moordend (Engeland,Duitsland,Frankrijk om maar enkele landen te noemen ) en zondagavond kunnen we de balans definitief opmaken.

De top bereiken en daarna aan de top blijven is verschrikkelijk moeilijk

Er gaan in de toekomst (Apeldoorn,Tilburg?) meer overdekte banen komen en dat is met het oog op de toekomst alleen maar toe te juichen.

Ik ben beslist geen pessimist maar heb oog voor de realiteit.

Discussie wordt vervolgd ??

• Bijlmerbiker

Gisteravond zei Danny Nelissen (geloof ik) dat het succes in de wereldbekerwedstrijden vooral iets zegt over de ontwikkeling van het baanwielrennen in Nederland in de breedte. Ik denk dat dat juist is. Neemt niet weg dat ik wel hoop dat er nog enkele atleten boven zichzelf uitstijgen en weer een stapje maken t.o.v. de inderdaad moordende concurrentie.

Ook zeer leerzaam voor de jongere leden van de selectie (bijv. Pim Ligthart) en de junioren van TGB die nu zien wat er echt gereden moet worden wil je je een topper noemen. De weg (maar de baan ook :-) ) is lang en hard, voor iedereen.

• Bijlmerbiker

A propos: niet dat die makkers naast hun schoenen lopen, want dat is niet zo.

• BigBen

Ik ken die “makkers” niet echt, alleen Willy Kanis redelijk goed. Dat zij zich anders is gaan gedragen na het behalen van de BMX-wereldtitels (ster), het verkrijgen van de A-status (geld) en het contact met het baanwielrennen (wat toch een ander wereldje is als de BMX) kan ik helaas niet ontkennen. Maar echt naast haar schoenen lopen doet ze niet, voorzover mij bekend. Ze is gewoon goed!

Ook zag ik hier een topic waar verwezen wordt naar een interview van haar waarin ze weer iets zegt wat misschien niet zo slim is. Willy zegt wat ze denkt (al zou je soms graag willen dat ze iets langer nadacht) maar gaat het nou om snel zijn (en hard fietsen!) of slim zijn?!

Wat prestaties in de sport betreft blijft het voor wat betreft de dames op de tweewieler EEN HELE GROTE!! Ik verwacht dat ze U nog wel wat zal laten zien, misschien niet op dit WK (500 meter?) maar haar successen komen beslist. Inzet wordt beloond!!

Willen de nederlandse dames die haar kunnen verslaan op de baan nu opstaan?! Het is zo eenzaam aan de top ….