Slippen geen koppelkoers

• Ervaring?

Inderdaad er is maar één man die minstens net zoveel ervaring heeft en dat is Risi. En qua koersinzicht enz. zou iedereen wat van hem kunnen leren.

• Silch

Hoe je het ook draait of keert, als je de resultaten van Stam en Slippens op eendaagse koersen ziet, valt dat niet mee. Conclusie: als combinatie komen ze pure snelheid tekort. Ervaring compenseert dat niet voldoende. Bovendien, zoals gezegd, hebben Mouris en Schep ook al een jarenlange ervaring, en hun kruissnelheid ligt hoger. Ik schat de kansen van het koppel Mouris-Schep op een WK hoger in dan van het koppel Slippens-Stam. En @schaap: je hebt zeker nog nooit en wedstrijd met Mouris of Schep gereden?

• Buurman v.d.Klimgeit

Even ter herinneringOp het W.K. te Los Angeles in 2005 behaalde het koppel Slippens-Stam zilver en in 2004 te Melbourne brons.

In 2006 Stam-Schep zilver op het E.K. te Kopenhagen en in 2003 Slippens -Stam zilver te Amsterdam

Je kunt gaan redetwisten of dit florissante resultaten zijn.

Een wereldtitel ontbreekt tot nu toe op hun palmares,dat realiseren ze zich maar al te goed.

Ik hoop dat het koppel Stam- Schep goed tot zeer goed presteert op het a.s.W.K.

Hopelijk is na wikken en wegen het koppel Stam -Schep de beste afvaardiging voor Oranje, al had een andere combinatie Stam-Mouris of Schep-Stam van mij ook gekund.

De wil c.q. motivatie om voor het hoogst haalbare te gaan moet er zijn.

• schaap

Ik heb denk meer wedstrijden met Mouris&Schep gereden dan met Stam.En de uitslagen op WK's en EK's zouden wel genoeg moeten zeggen wie van de selectie heeft er zo vaak op het podium gestaan wat koppelkoersen betreft?

• Silch

Wie van die selectie mag altijd die belangrijke koppelkoersen rijden?

• Bob de Bouwer

Slippens heeft meer snelheid dan Mouris en Schep bij elkaar. In Los Angeles hadden ze de meeste punten het was dat er tegen het einde een koppel rond reed… En nogal logisch dat je de belangrijke koppelkoersen rijd als je in ‘03 4de in ’04 3de en '05 2de wordt…

• Silch

Het blijft natuurlijk altijd een welles/nietes met ieders voorkeuren. Laten we het erop houden dat ik graag Mouris en Schep had willen zien op het WK op grond van de sterke wijze waarop ze de wereldbeker wedstrijd in Manchester wonnen. Bovendien hebben de twee ook in andere onderdelen en toernooien laten zien dat ze met de wereldtop mee kunnen. En het is een beetje zuur dat je wel de kwalificatie mag binnenhalen (omdat Slippens en Stam het te druk hebben met geld verdienen op de zesdaagses) en dan niet kunt rijden op dat WK, waar je je zesdaagse prijs omhoog kunt brengen. Op deze wijze kunnen andere Nederlandse koppels ook nooit bewijzen dat ze mogelijk sterker zijn dan S&S

Het feit dat S&S goed hebben gepresteerd de afgelopen jaren bewijst niet dat ze sterker zijn dan Mouris en Schep op dit moment.

En als je toch een rijtje maakt: neem de uitslag van 2006 dan ook even mee, als je wilt kun je dan concluderen dat S&S over de top heen zijn. Ik bedoel maar, elke interpretatie heeft zijn eigen regels.

• Buurman v.d.Klimgeit

Beste Silch,

Als jij de mening bent toegedaan dat S&S over hun top zijn,dat schrijf je, dan zou ik graag vernemem welk koppel ons land volgend jaar op de Olympische Spelen dient te vertegenwoordigen.

Zijn daar selectie criteria voor (NOC/NSF).B.v. Plaatsing via W.K. te Manchester eerder dat jaar.

Krijgen of willen andere koppels ( of renners ) een eerlijke kans? Wil een ander koppel (Schep-Mouris),( Schep- Terpstra ) (Terpstra-Stroetinga ) ( (Slippens-Stroetinga) (Schep-Stroetinga) naar China.

Vele vragen, maar het moet geen vanzeklfsprekenheid zijn,dat S&S naar de Chinese hoofdstad afreizen.Ze moeten dit ook buiten de zesdaagse om bewijzen,

want reslutaten behaald in het verleden zijn nog geen garantie…….

• Silch

Nee nee, ik schrijf niet dat S&S over de top zijn, ik bedoelde alleen maar dat je altijd een eigen interpretatie aan uitslagen kunt geven. Voor de zekerheid zeg ik toch even dat S&S een wereldkoppel zijn, alleen vind ik ook dat andere koppels een eerlijke kans moeten krijgen. En ik vraag me af of dat op dit moment wel zo is. Iedreen is zo sinds jaren gewend dat S&S het koppel zijn, dat er wel eens wordt vergeten dat er meerdere renners zijn die proberen de top te halen, eant inderdaad, topsport is keihard, en garanties krijg je niet. Misschien moeten er maar bike-offs komen naar het voorbeeld van het Nederlandse schaatsen waar reputaties ook niet voldoende zijn om uitgezonden te worden.

Willen andere koppels (of renners zonder vaste koppelgenoot) naar China voor de koppelkoers? Zeker. Krijgen ze een eerlijke kans? Ik hoop het.

• BigBen

Bij veel mensen die de wielersport volgen is het wel bekend dat je voor wat betreft de juiste en volledige informatie, als je die ook nog snel wilt hebben, het liefst niet afhankelijk wilt zijn van de KNWU. Ook anderen hechten helaas weinig waarde aan de feiten, maar publiceren hun eigen verhaal. Het valt dus niet mee om te weten wie en wat je moet geloven, maar deze keer was het duidelijk ;)