Da's dus nog niet zeker, zie het nieuws op de KNWU-site:
Robert Slippens rijdt volgende week op het wereldkampioenschap op de baan op Mallorca definitief niet op de koppelkoers. Dat heeft de renner van Ubbink-Syntec na overleg met zijn madisonmaatje Danny Stam besloten. Slippens zegt er nog niet klaar voor te zijn. ,,Ik heb gewoon niet de inhoud om een hele koppelkoers tegen 53 kilometer per uur te rijden, ik herstel simpelweg niet voldoende van de sprints en ben halverwege door de meeste energie heen. Zo zou ik niet voor een topklassering mee kunnen doen.'' Toch is de renner uit Spanbroek niet teneergeslagen. ,,Ik zie het anders: het is al heel wat dat ik na die zware val alweer op dit niveau sta, dat we nog tot het laatste moment konden twijfelen over de deelname. Bovendien rijd ik toch het wereldkampioenschap, maar dan op het nieuwe onderdeel omnium. Het gaat hierbij om een aantal korte onderdelen, waarbij er tussendoor genoeg mogelijkheid is om je lichaam te laten bijkomen van de inspanningen.' Slippens wordt zeer waarschijnlijk vervangen door Peter Schep, maar bondscoach Peter Pieters maakt dat pas morgen officieel bekend.