Toekomst Zesdaagse Maastricht onzeker

• Bartje

De Eurozesdaagse van Maastricht kampt met financiële problemen. Door de tegenvallende belangstelling voor de editie 2006 is er een gat in de begroting. Hoe groot het tekort is, wil voorzitter Jan Hoen van de Eurozesdaagse niet zeggen. Volgens Hoen komt de editie 2007 vooralsnog niet in het gedrang.

Nog deze maand hoopt Hoen de begroting op orde krijgen. ?De stichting heeft deze week het licht op groen gezet voor een nieuwe zesdaagse. Maar eerst zullen we het gat dat er is, moeten dicht fietsen. We gaan de komende weken gebruiken om nieuwe geldschieters te vinden. Als dat lukt, is er geen probleem. In het andere geval moeten we ons beraden. Het is niet de bedoeling dat we ons diep in de schulden steken."

Wedstrijddirecteur en eigenaar van de mobiele wielerbaan Frank Boelé noemt het vervolg van de Eurozesdaagse in Maastricht ?een serieus probleem'. ,,Binnen nu en twee maanden moet er duidelijkheid zijn. Vorig jaar is niet de beoogde recette behaald. Er viel dus een gat in de begroting. Dat gat zal eerst gedicht moeten zijn, voor men verder kan."

Boelé heeft onder meer als verhuurder van de wielerbaan nog geld te goed van het lokale stichtingsbestuur. ?Het lijkt me logisch dat je als ondernemer eerst het geld van het vorige jaar wilt zien. Het is niet gezond zomaar verder te gaan zonder te kijken naar de zaken die er nog liggen."

• Kübler

Beste Bartje

Kun je de bron ook vermelden, het euvel wordt er niet minder spannend van maar voor de lezers is het vaak wel belangrijk waar dit news zijn oorsprong heeft.

gr. Kübler.

• Baanwielrennen

Hallo Kübler,

Toevallig heb ik net het stukje gelezen. Het is van het Dagblad De Limburger.

http://www.limburger.nl/nieuws/sport/sportlimburg/article1599592.ece?secId=1589

Groet,

Peter

• Bartje

Sorry, zal voortaan de bron vermelden

• Javelin

Het had in dit topic gekund, maar elders op deze prikpagina is iemand ook over dit onderwerp begonnen.

Daar wordt een bezwaar geopperd tegen de datum waarop de organisatoren de zesdaagse van Maastricht plannen, eind september, begin oktober.

De voorkeur zou moeten worden gegeven aan december, tussen Zuid-Laren en Zürich.

De kritiek op de eerste optie kan ik wel grotendeels delen, maar ook bij de tweede optie heb ik bedenkingen,

Zuid-Laren eindigt op 11 december. Zürich begint op 27 december, meteen na de “Grosse Weihnachtspreis” in Dortmund. Als men de finale in Maastricht gewoontegetrouw op dinsdag wil houden, kan dat meteen hieraan voorafgaand, 20 t/m 25 december. Zou ik niet doen, ik neem aan dat ik dit niet hoef te onderbouwen.

Volgens mij is de laatst mogelijke datum, die hier enige kans van slagen heeft: 18 t/m 23 december, met finale op zondag, zoals in Gent. Ook hiertegen zijn vele bezwaren denkbaar, maar om die nu te gaan opsommen voert te ver.

Aangenomen dat het 18 t/m 23 december zou worden, zijn er iets meer dan zes dagen beschikbaar om de baan te verplaatsen van Zuid-Laren naar Maastricht. Of dit uitvoerbaar is hoor ik graag van de technici.

De meest voor de hand liggende datum, met finale op dinsdag: 13 t/m 18 december is volgens mij onhaalbaar, of er moet nog iemand ergens een baantje op de plank hebben liggen………………

Ik heb geen zicht op de gehele kalender, maar dan moet het toch oktober worden. Ook voor mij was het vreemd, een terrasje pikken tijdens een zesdaagse, maar dat moet dan maar. :)

• Peter

Javelin, zo had ik het ook weer niet bekeken. Wat jij nu zegt is ook weer helemaal waar.

Volgens mij is er helemaal geen goede datum te vinden.

Iik begreep dat het financieel nog niet rond is omdat het vorig jaar zo slecht bezocht is maar dan moet er toch een goede zesdaagse dit jaar worden neergezet, anders is het denk ik dit jaar de laatste. Een goede datum zal daar zeker aan bijdragen. We zullen zien hoe het gaat lopen……

Peter

• Buurman v.d.Klimgeit

Opties behioef ik niet te bedenken.

Suggesties aandragen mag en kan natuurlijk altijd.

Blijft voor mij staande dat de( voorlopig?) gekozen data voor Maasticht ( zie calendar U.I.V.) de doodsteek van de Maastichtse zesdaagse betekent,als er al een vervolg komt?

Geen zesdaagse tijdens het W.K. op de weg.Geen zesdaagse eind september.

• Javelin

Suggesties aandragen kan en mag altijd, en niemand zegt dat de haalbaarheid van een suggestie eerst getoetst moet worden. Daar hebben we in het Nederlands zelfs een uitdrukking voor: iets met stuurlui en een wal. Maar iemand stelde een vraag, nl.: Waarom niet in de maand december na Zuid-Laren en voor Zurich.

Die vraag is mijns inziens grotendeels beantwoord.

De organisatoren lopen wel vaker tegen van die vervelende futiliteiten aan: Dan weer is de locatie bezet, bv door de BedrijvenKontaktDagen, dan weer is er geen baan beschikbaar. Of de datum is reeds bezet door een andere zesdaagse. Niets om je door te laten tegenhouden; je zoekt een andere plek, een andere baan of je bouwt er zelf één. Sinds jaar en dag worden de zesdaagsen van Dortmund en Grenoble tegelijk georganiseerd. Niets is onmogelijk, maar is het haalbaar ?

Uiteindelijk is het de organisator die de keuzes moet maken, alles tegen elkaar afwegend. Zoals gezegd deel ik de bezwaren tegen de datum zoals die nu in de kalender van UIV staat, maar ik sluit niet mijn ogen voor de bezwaren die aan andere data kleven.

Uiteindelijk zou het weleens zo kunnen zijn dat Peter gelijk heeft en dat er helemaal geen goede datum meer te vinden is. Dan zou de conclusie ook nog kunnen luiden: (dit jaar) geen zesdaagse van Maastricht.

En volgens mij hoeft dat nog niet eens de doodsteek te zijn.

Ik zou het wel jammer vinden.

• Jan Soens

wat is er dan wel te doen op eind december in Zuid-Laren ?

• Javelin

Staat nog niet op de kalender van UIV, maar men wil daar een zesdaagse organiseren van 6 t/m 11 december. Zie het topic “Assen wordt Zuid-Laren”.