Keirin ongeval Manchester

  • Kübler

    Beste prikkers

    Het zal u niet zijn ontgaan dat er een stevig robbertje gevallen is tijdens de keirin race in Manchester op de vrijdagavond live te volgen bij Eurosport.

    De beslissing van de internationale jury is gedaan en zeker naar aanleiding van beelden die de tv maakten op dat ogenblik.

    Ik stel als de bochtencommisaris het met zijn blote oog had moeten constateren en reconstrueren dan was er volgens mij anders gehandeld ?

    En was volgens mij de Australier Shane Perkins geen winnaar geworden?

    Als je op Alkmaar onder door passeer en dat gebeurd meestal ( ook in dit geval) over de Cote Azur dan ben je gewoon uit koers.

    Maar misschien gelden er voor keirin andere regels maar zo op het oog gezien de beelden was Perkins in de fout.

    Jamie Staff lachte wel maar was volgens mij helemaal niet blij.

    Maar misschien zijn er nog anderen die een mening hebben ??

    gr. Kübler (leer momentje)

  • Joske

    Correct. De Jury zat er gewoon naast.

    Onderdoorkomen, over de cote dÁzur is uit koers.

    Het begint er op te lijken dat cowboys er steeds weer in slagen hun gevaarlijke stunts beloond te krijgen.

    De situatie deed me denken aan Abdousjaparof, waartegen ook lang niet werd opgetreden en het sprintgeweld zich steeds meer ontwikkelde tot een gevaarlijk kansspel.

    Jammer, komt de sport op deze manier niet ten goede.

    Winnen is prima, maar dan wel zonder de tegenstander op deze onterechte wijze in gevaar brengen.

    Want gevaar was er, kijk maar naar de Spanjaard die vol met de rechterkant van zijn gezicht op de baan klapte.

    Allemaal mooi dat er toch nog over de streep wordt gelopen met een deel van zijn fiets, maar gevolgen die eventueel later .ontstaan zijn dan nauwelijks een bericht in de krant waard.

    Zeker na ongevallen zoals we gezien hebben in de zesdaagse, was dit het moment om op te treden en de winnaar te schorsen uit de uitslag.

    Bij de keirin gelden geen andere regels, al wordt dat vaak gedacht. Maar denken dat de regels zo zijn, betekent niet dat de regels zo zijn.

  • Liefhebber vd Baan

    Wij hadden die discussie in de huiskamer ook. Met dezelfde mening. Maar je kan anderzijds wel argumenteren dat die Aussie door de Fransman op de Côte d'Azur werd gedrukt en daar dus niets aan kon doen. Maar ik denk dat de Aussie in Frankrijk wel gediskwalificeerd was. en dat er dan een Chiinese winnaar was geweest.

  • Baanwielrennen

    Ik ben ook van mening dat de jury er naast zat.

  • Joske

    Neen, hij wordt daar niet opgrdrukt.

    De Fransman reed al onder de rode sprinterslijn op het moment dat de Australiër onderdoor kwam.

    Altijd fout.

    Direct diskwalificatie had het gevolg moeten zijn.

    Blunder van de aankomstrechter en de verantwoordelijke commissarissen.