baanwielrennen.startpagina.eindeseizoen.nl

  • Javelin

    Met de laatste zesdaagse achter de rug denkt iedereen alweer aan de fiets met remmen en versnellingen of, zoals in mijn geval, aan de klapstoel in de zon langs het parcours. Het lijkt een weinig geschikt moment om met baanwielrennen.startpagina te beginnen.

    Natuurlijk zal het even wennen zijn, verschillende pagina?s over het wielrennen. Maar op beide pagina?s staan links naar elkaar, je bent dus nooit meer dan twee muisklikken verwijderd van de andere pagina. Het voordeel zal zijn, dat nieuws over baan en weg in het vervolg netjes gesorteerd kunnen worden geraadpleegd.

    Er zitten nu nog enkele hoogtepunten aan te komen, de Wereldbeker in Manchester, natuurlijk de Wereldkampioenschappen in Palma de Mallorca, maar ook in Alkmaar en Amsterdam zijn we nog niet helemaal klaar. Mooie gelegenheden om hier op dit forum hernieuwd kennis met elkaar te maken.

    Dan breekt werkelijk de tijd aan dat het wielrennen op de weg vrijwel al onze aandacht zal opslokken. De zomerzesdaagsen en de stayerwedstrijden in Duitsland zullen ons misschien hier nog doen treffen.

    Ik stel voor dat we die tijd gebruiken om van deze pagina een gemakkelijke toegang te maken tot alle informatie, die er over het baanwielrennen op dit wereldwijde web te vinden is. Staat je favoriete link er nog niet bij, of heb je misschien een eigen webpagina ? Stuur een mailtje aan de webmaster en het is zo geregeld.

    En dan gaat de toekomst verder, die eigenlijk al begonnen is: Gevestigde en nieuwe namen in misschien weer drie nieuwe zesdaagsen, Assen, Hannover en Leipzig. Via de wereldbekerwedstrijden, de wereldkampioenschappen gaat de Nederlandse Wereldtop op weg naar de Olympische Spelen in Beijing. En de Victorie begint komend jaar maar weer eens in Alkmaar, van 12 tot 14 oktober voor het eerst gastheer van de Europese Kampioenschappen.

    Krijgen wij in 2008 of daarna de Wereldkampioenschappen in het Omnisportcentrum in Apeldoorn ? Dat zullen we nog even moeten afwachten.

    En dan nog die grote groep jonge Nederlandse renners en rensters die enthousiast hun rondjes rijden en staan te trappelen om zich in het grote strijdgewoel te storten. Eigenlijk is er geen beter moment om eens serieus werk te gaan maken van deze startpagina.

    Natuurlijk hoop ik iedereen eens te ontmoeten langs één van de banen in en rond Nederland, voor nu heb ik alle vertrouwen in een zonnige toekomst voor deze startpagina en feliciteer ik Peter van Dam met dit geweldige initiatief.

  • Buurman v.d.Klimgeit

    Beste Javelin e.a.,

    Het E.K. baanwielrennen (indoor) wordt gehouden op vrijdag 19,zaterdag 20 en zondag 21 oktober 2007.(zie site Sportpaleis)

    Onderdeel van dit kampioenschap is o.a. het E.K. voor stayers dat de komende 3 jaren aan Alkmaar is toegekend.

  • Cyclad

    Prima dat het baanwielrennen een apart forum heeft.

    Mooi initiatief, ik zal hier regelmatig langskomen en m'n al dan niet gewaardeerde mening geven.

  • Javelin

    Beste BvdK,

    U hebt volkomen gelijk, de juiste data zijn inderdaad 19 t/m 21 oktober 2007.

    Mijn excuses.