Witte rook uit Omnisport?

  • Joske

    Aan het begin van het seizoen lijkt me niet heel waarschijnlijk:

    a. 4 weken termijn om reacties van de bouwers terug te krijgen en te interpreteren.

    b. aanstellen van een bouwer

    c. aanbesteden en kopen van hout - intussen verwijderen van de toplaag

    d. niet onbelangrijk: drogen en gereedmaken van hout voor verwerking

    e. aanbrengen van de nieuwe toplaag

    f. aanbrengen liniatuur etc.

    g. homologatie

    Alles bij elkaar genomen verwacht ik niet eerder dan eind oktober, op zijn snelst als alles meezit, dat er weer gereden kan worden.

    Nu het rapport bekend is, zullen we (de Baancommissie van de Adelaar) onze s trategie voor het nieuwe seizoen gaan bekijken.

    Er is ook aan onze kant behoorlijk schade geleden ivm afzeggen van 41 clinics - wegvallen van sponsorgelden etc.

    Kortom: het is allemaal nog niet gedaan.

  • DeRosa

    Ik hoop van harte dat er een mooie en snelle oplossing komt uit deze misère.

    Het is idd niet zo eenvoudig om ff een nieuwe toplaag aan te brengen en “klaar is Kees”…..hopelijk laten alle partijen hun sporthart spreken…en vooruit blijven kijken.

    Hopelijk dat ook ik dan weer in oktober/november weer rondjes mag gaan draaien op de baan in het mooie Omnisport.

    Al het succes gewenst door,

    Jan Magnee

  • Stayerslijn

    Ik denk dat oktober/november aan de positieve kant is. Gevoelsmatig is het winterseizoen niet meer haalbaar. Ik hoop het beste voor Omnisport en De Adelaar.

  • Joske

    Er lijkt een goede oplossing aan te komen.

    Voorlopig een tijdelijke grondige renovatie, intussen aankoop nieuw hout.

    Renovatie zou nog dit jaar voor oktober worden afgerond.

    Vervanging van de hele baan zou dan in 2015 (zomerperiode) worden gedaan in een tijdbestek van 2 maanden.

  • Tom Gakes

    Betekent dit dat er tussen de tijdelijke renovatie en de volledige vernieuwing van de baan in Omnisport trainingen en wedstrijden kunnen plaatsvinden op de wielerbaan? Dat zou inderdaad heel goed nieuws zijn voor de baansport, en natuurlijk voor alle partijen die belangen hebben in Omnisport.

  • StevenK

    Dit klinkt goed! Ik heb hier een meisje van 10 rondlopen die hevig bedroefd dat ze in september de trainingen niet kan hervatten. En zelf zal ik ook wel weer van de partij zijn zodra de baan weer opent!

  • GvanZ

    Goed nieuws, de mogelijkheid van renovatie. Hopelijk vinden er niet te veel neven activiteiten plaats in het Omnisport Centrum zoals optreden van Marco Borsato, AFAS tennis etc., waardoor de wielerbaan weer niet te gebruiken zal zijn voor de baanwielrenners.

  • Joske

    De renovatie zou bestaan uit verwijderen van het slechtste deel van het oppervlak en dit vervangen door nieuw.

    “Balkje eruit, balkje erin”

    Tevens zou de rest, waar wenselijk, dicht geplamuurd worden als tijdelijke oplossing.

    Dat zou voor het seizoen 2014-2015 (oktober-maart) voldoende zijn om gewoon te kunnen rijden.

    Volledige vervanging zou dan in de stille periode (mei - augustus) moeten plaatsvinden.

    Dan is er tijd om hout aan te schaffen, te laten acclimatiseren, ondertussen al beginnen met het verwijderen van de toplaag en daarna het aanbrengen van een nieuwe toplaag.

    Het is nog niet zeker, maar plannen om het zo te doen, zouden bestaan.

  • Joske

    Berichten blijven onveranderd:

    22 augustus kan meer zekerheid worden verschaft: men streeft er naar om op 1 oktober weer te kunnen rijden.

    Vandaag - 12-augustus - daarover bevestiging gehad.

  • DeRosa

    Zou mooi zijn Joske…..ik en mijn baanfiets staan al ongeduldig te wachten!!!